Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociologie vzdělanosti (KFL / SOV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFL / SOV - Sociologie vzdělanosti, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní principy vzdělanosti, objasnění hlavních pojmů2. Gramotnost a funkční gramotnost3. Vzdělanost a společnost -základní rysy vztahu4. Základní aspekty vzdělávacího systému v ČR5. Škola jako mocenský nástroj6. Vliv rodinného zázemí na vzdělávací proces7. Rovnost v přístupu ke vzdělání8. Socializační proces ve školním prostředí9. Pedagog jako prostředník vzdělanosti10. Čtenářství jako indikátor vzdělanosti společnosti11. Vzdělanost a pracovní trh12. Práce se sociologickými informacemi ve výuce na ZŠ a SŠ

Získané způsobilosti

Studenti budou obeznámeni s látkou v souladu s cílem a obsahem předmětu.

Literatura

BERNSTEIN, B. Class, codes and Kontrol. London: Routledge & Kegan Paul, 1971. ISBN 0415302870. HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7. HAVLÍK, R. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha. PedF UK, 1998. ISBN 80-86039-72-2. RŮŽIČKA, R., BALLANTINE, J., H., RUIZ SAN ROMÁN, J. (eds.) Key Contexts for Education and Democracy in Globalizing Societies. Praha: Action M, 2004. ISBN 80-86742-05-9. TAYLOR, D. Many Families, Many Literacies. Porthsmouth (New Hampshire): Heineman, 1997. ISBN 0-435-08130-6. THERNSTROM, S., THERNSTROM, A. No Excuses: Closing the Racial Gap in Learning. New York: Simon & Schuster, 2003. ISBN 0-74320446-8. LILLY, E., GREEN, C. R. Developing Partership with Families Through Children´s Literature. New Jersey: Prentice Hall, 2003. ISBN 0-13-031351-3. RABUŠICOVÁ M. Gramotnost: staré téma v novém pohledu. FF MU: Brno, 2002. ISBN 80-210-2858-0. ILLICH, I. Odškolnění společnosti. Praha: SLON, 2001. ISBN 80-85850-96-6. Hendrichová, J. (ed.) Lidské zdroje v ČR 1999. Praha: ÚIV, NVF, 1999. ISBN 80-211-0325-6. Boudon, R. Education, Opportunity and Social Inequality. New York: John Wiley and Sons, 1974. ISBN 0-471-09105-7mezilidské komunikace. Grada 2001. Kasíková, H., Straková, J. Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011. BOUDON, R. Education, Opportunity and Social Inequality. New York: John Wiley and Sons, 1974. ISBN 0-471-09105-7. HENDRICHOVÁ, J. Lidské zdroje v ČR 1999. Praha: ÚIV, NVF, 1999. KATRŇÁK, T. Odsouzení k manuální práci: Vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ILLICH, I. Odškolnění společnosti. Praha: SLON, 2001. HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál 2002. BALLANTINE, J.H. The Sociology of Education, Schools and Society: A Systematic Analysis. New Jersey: Prentice Hall, 2001. ISBN 0-13-025974-8. HAVLÍK, R. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha: PedF UK, 1998.

Požadavky

Aktivní účast v hodinách, samostatné zpracování prezentace výzkumných dat, zvládnutí přednášené problematiky.

Garant

PhDr. Lenka Václavíková Helšusová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. David Václavík, Ph.D.PhDr. Lenka Václavíková Helšusová, Ph.D.