Předmět Aplikovaná kraj.ek. ve vod. managementu (KGE / AVM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / AVM - Aplikovaná kraj.ek. ve vod. managementu, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Teoretické aspekty integrovaného vodního manažmentu v krajině, výběr území studentmi.2. Voda v krajině, zdroje, koloběh globální, regionální, lokální.3. Voda jako součást geosystému,(podnětu a odezvy) výběr složek, atributů dle systémové matrice, výběr rešerše,4. Povodí jako strukturální systém, aspekty ? klimatický, geologická stavby, litologická stavba, půda, reliéf, vegetace,ronový odtok.5. Krajinnoekologické hodnocení povodí (Kandel, resp. metody podle výběru))6. Hospodářská činnost člověka, dopad na stav, vlastnosti povodí7. Kaskádový systém vodních toků, říční síť, odtok,8. Hydrologické atributy systému9. Vazby strukturálního, kaskádového subsystému10. Integrace systému podnětu a odezvy, negativní stresové jevy11. Vlastnosti povodí (systému)krajinnoekologická únosnost vodohospodářské krajiny, zranitelnost12. Evalvace systému.13. Prezentace, obhajoba projektů
Získané způsobilosti
Student získá zkušenosti s aplikací metod krajinné ekologie, bude schopen zhodnotit odtokové poměry v území a faktory působící na retenční schopnost krajiny a navrhnout protipovodňvá opatření dle hledisek vodního managementu.
Literatura
PORMAN, R., T., T., GODRON, M. Landscape ekology. New York, 1986. ZACHA, D., JŮVA, K., a kol. Využití a ochrana vod ČSSR. Praha, 1992. GADOW, K., PUKALA, T., TOMÉ, M. Sustainable forest management. London, 2000. DEMEK, J., STEHLÍK, O. Urychlená eroze půdy- zdroj devastace krajiny a životního prostředí.
Požadavky
Studenti na základě přednášek a praktického návodu budou řešit a průběžně konzultovat dílčí řešenou problematiku v uvedených hodinách i vymezených konzultačních hodinách. Těžiště je na samostatném řešení projektu v čase i prostoru mimo prostředí školy. Na závěr je závazná prezentace, obhajoba projektu.Účast na měření fyzikálně-chemických parametrů v životním prostředí a prezentace naměřených výsledků.
Garant
prof. RNDr. Hubert Hilbert, CSc.