Předmět Geografické kurikulum (KGE / GKU)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / GKU - Geografické kurikulum, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do kurikulárního geografického vzdělávání2. Vývoj geografického vzdělávání v USA3. Vývoj anglického/velšského a skotského geografického vzdělávání4. Vývoj českého geografického kurikula5. České geografické kurikulum v současnosti6. RVP a jeho transformace do ŠVP v geografické výuce7. Využití portálu VÚP (rvp.cz) pro přípravu ŠVP a výuky8. Učebnice, internet a interaktivní výuka v geografickém vzdělávání9. Didaktické zpracování vybraných geografických témat10.Geografické myšlení v geografickém vzdělávání s využitím mentálních map Lynche a Goulda11.Revize kurikulárních dokumentů v zahraničí a v České republice
Získané způsobilosti
Studenti dovedou kriticky zhodnoti Rámcové vzdělávací programy s geografickým vzděláváním, jejich aplikaci ve školním vzdělávacím programu zvolené školy.
Literatura
http://www.geography.org.uk/cpdevents/curriculummakingVávra, J. Didaktika geografie 1. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán. TU Liberec, 2006. ISBN 80-7372-083-3.Hemmer I. Educational Standards in Geography for the Intermediate School Certificate with sample assignments. Bonn, 2012. Downs, Roger M., et al. Geography for Life: National Geography Standards. Washington, 2012. ISBN 978-1-884136-41-2.Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání. Schválená verze Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. KALHOUS, Z.; OBST, O. (eds.). Školní didaktika. Praha, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Gersmehl, P. Teaching Geography. Washington, 2005. ISBN 1-59385-154-5.
Požadavky
Samostatné výstupy studentů na základě domácí přípravy, příprava na oborovou praxi. Požadované úkoly:1.Vybrat geografickou generalizaci (model, teorie, princip ) a najít koncepty/pojmy pro tuto generalizaci (chápané z pohledu učitele)2.Vytvořit téma (generalizaci) pro čtyři a šest vyuč. hodin (zaměřené na žáka)3.Podpořit učebnicí či dalšími oporami4.Vložit do vlastního vytvořeného ročního ŠVP5.Vytvořit celé ŠVP pro 6. až 9. ročník (zahrnout do něj své téma)6.Ukázat jak učit téma (generalizaci) v nižších a vyšších ročnících shrnutí celé práce
Garant
RNDr. Jaroslav Vávra, Ph.D.
Vyučující
RNDr. Jaroslav Vávra, Ph.D.RNDr. Jan Kohoutek