Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Informace podniku a krizový management (KMD / IKM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMD / IKM - Informace podniku a krizový management, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Význam informací pro obchodní společnosta. el. zpracovávané informace - součást nejcennějších aktiv společnostib. závislost aktivit společnosti na el. zpracování informacíc. potřeba zajištění dostupnosti el. informací uvnitř společnosti i při komunikacis externími subjekty2. Důvody zajištění dostupnosti el. informacía. plnění povinností vyplývajících z legislativyb. smluvní závazky s jinými subjektyc. obchodní zájmy společnosti3. Definování základních pojmů z oblasti kontinuity podnikání a krizového řízeníhavarijní plán, plán obnovy, informační systém a jeho komponenty, možné příčiny havárie informačního systému atd.4. Postup realizace zajištění kontinuity podnikánía. schválení interní politiky zjištění kontinuity podnikání vrcholovým managementem společnostib. identifikace procesů společnostic. stanovení pro společnost kritických (nedůležitějších) aktivit; ocenění informací užívaných při kritických procesech na základě užití metod dopadové analýzyd. zpracování potřebných havarijních plánů, jejich testování a aktualizace5. Politika zajištění kontinuity podnikánía. interní dokument společnosti, závazný pro zaměstnance a externí uživatele informačního systému společnostib. definování způsobu řešení dostupnosti informací, stanovení pravomocí a odpovědností ve společnosti při havárii informačního systémuc. praktický příklad politiky zajištění kontinuity podnikání obchodní společnosti6. stanovení kritických procesů a aktivit, provedení dopadové analýzya. identifikace procesů a aktivit společnostib. provedení obchodní dopadové analýzy (Business Impact Analysis) - stanovení kritických procesů a aktivitc. používané metody provedení obchodní dopadové analýzy a ocenění příslušných el. informací7. Praktická ukázka užití metodiky a SW nástroje Strohlužití nástroje společnosti Strohl (USA) při provádění obchodní dopadové analýzy - použití SW modulu BIA (Business Impact Analysis), příklad stanovení negativních obchodních dopadů při nedostupnosti "internetového obchodu společnosti" a "služeb telefonního centra"8. Zpracování havarijních plánůa. stanovení procesů a služeb, pro které budou zpracovány havarijní plányb. postup zpracování havarijního plánuc. komponenty havarijního plánu (zodpovědnosti, pracovní týmy, návaznost aktivit pracovních týmů, materiál, dokumenty)9. - 10. Praktické příklady vypracování havarijních plánůpraktický příklad vypracování podrobného havarijního plánu užitím metodiky a SW nástroje společnosti Strohl (USA) - modul LDPRS (Living Disaster Recovery Planning System) pro "internetový obchod společnosti" a "služby telefonního centra"11. Postup testování havarijních plánůa. strukturovaný testb. ověřovací testc. simulační testd. paralelní teste. test výpadku systému12. Příklady testování havarijních plánůpříklady testování havarijních plánů pro "internetový obchod společnosti" a "služby telefonního centra"13. Užití havarijních plánůužití havarijních plánů při krizovém řízení a obnově obchodní služby v důsledku havárie14. Aktualizace havarijních plánůaktualizace havarijních plánů, nejčastější nedostatky při zpracování, testování a užití plánů

Získané způsobilosti

Student získá znalosti o manažerském řízení kontinuity podnikání obchodní společnosti v případě nedostupnosti elektronických informací v důsledku havárie informačního systému nebo jeho části.

Literatura

Sloupenský, V., Žehra, F. Bankovní bezpečnost. Bankovní institut, Praha, 1997. Peltier, T., R. Information Security Risk Analysis. Taylor & Francis Group, Boca Raton, USA, 2005. Antušák, E., Kopecký, Z. Krizový management - krizová komunikace. VŠE v Praze, 2006. ISBN 80-245-0951-2.Rektořík, J. Krizový management ve veřejné správě - teorie a praxe. Ekopress, Praha, 2004. Norma PAS 56: Guide to Business Continuity Management. Smejkal, V., Rais, K. Řízení rizik. Grada, Praha, 2003. ISBN 80-247-0198-7.Mlýnek, J. Zabezpečení obchodních informací. Computer Press, Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1511-4.

Požadavky

Zkouška ze základního kurzu matematikyZkouška: písermná + ústní část

Garant

doc. RNDr. Jaroslav Mlýnek, CSc.