Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika I (KPP / DD1E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / DD1E - Didaktika I, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Didaktika - pojem a předmět, pojetí a základní problémy současné didaktiky. Metody zkoumání didaktických jevů. Vztah didaktiky k příbuzným vědám, především k oborovým didaktikám.2. Determinanty reálné výuky.3. Vyučovací proces a jeho analýza. Cíle a obsah výuky. Učivo, problémy výběru a uspořádání učiva. Modernizace vzdělávacích obsahů. Kurikulární pojetí. Uspořádání učiva v pedagogických dokumentech.4. Koncepce vyučování. Slovně názorné a asociační vyučování, pragmatické vyučování, programované učení a vyučování, mastery learning, konstruktivismus. Jejich psychologická východiska a současné pojetí.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Didaktika I2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 1996. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. PAŘÍZEK, V.; SOLFRONK, J. Obsah vyučování. Zkoušení a hodnocení žáků. Praha : PedF UK, 1996. KRATOCHVÍL, M. Párové vyučování a učení jako prostředek ke zvýšení efektivity vyučování, kontrola, zkoušení a hodnocení ve školní praxi. Liberec : TU, 1998. SOLFRONK, J. Problematika org. forem vyučování a alt. školství. Praha : PedF UK, 1995. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. KALHOUS, Z.; OBST, O. aj. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido, 1995. KRATOCHVÍL, M., SOLFRONK, J., URBÁNEK, P. Základy didaktiky. Liberec : TU, 2002.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.