Předmět Didaktika I (KPP / DD1E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / DD1E - Didaktika I, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Didaktika - pojem a předmět, pojetí a základní problémy současné didaktiky. Metody zkoumání didaktických jevů. Vztah didaktiky k příbuzným vědám, především k oborovým didaktikám.2. Determinanty reálné výuky.3. Vyučovací proces a jeho analýza. Cíle a obsah výuky. Učivo, problémy výběru a uspořádání učiva. Modernizace vzdělávacích obsahů. Kurikulární pojetí. Uspořádání učiva v pedagogických dokumentech.4. Koncepce vyučování. Slovně názorné a asociační vyučování, pragmatické vyučování, programované učení a vyučování, mastery learning, konstruktivismus. Jejich psychologická východiska a současné pojetí.
Získané způsobilosti
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Didaktika I2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
Literatura
KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 1996. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. PAŘÍZEK, V.; SOLFRONK, J. Obsah vyučování. Zkoušení a hodnocení žáků. Praha : PedF UK, 1996. KRATOCHVÍL, M. Párové vyučování a učení jako prostředek ke zvýšení efektivity vyučování, kontrola, zkoušení a hodnocení ve školní praxi. Liberec : TU, 1998. SOLFRONK, J. Problematika org. forem vyučování a alt. školství. Praha : PedF UK, 1995. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. KALHOUS, Z.; OBST, O. aj. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido, 1995. KRATOCHVÍL, M., SOLFRONK, J., URBÁNEK, P. Základy didaktiky. Liberec : TU, 2002.
Požadavky
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
Garant
doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.