Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika II (KPP / DD2E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / DD2E - Didaktika II, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Organizační formy vyučování, historický kontext. Třídně hodinový systém, kooperativní formy, autodidakce, možnosti individualizace, problémové vyučování, diferenciace ve výuce.2. Alternace ve výuce, alternativní školy, reformní hnutí, inovace.3. Vyučovací metody.4. Učivo, obsah výuky, problémy uspořádání a výběru, modernizace obsahu, kurikulární reformy, problematika RVP5. Pedagogická a didaktická diagnostika. Problematika kontroly, zkoušení a hodnocení ve školní praxi. Edukometrie.6. Učitel a jeho role ve vyučovacím procesu, historické a společenské změny. Učitelovo pojetí výuky, projektování a evaluace výuky, sebereflexe. Učitelská profese, podmínky práce, vzdělávání učitelů.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Didaktika II2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 1996. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. PAŘÍZEK, V.; SOLFRONK, J. Obsah vyučování. Zkoušení a hodnocení žáků. Praha : PedF UK, 1996. KRATOCHVÍL, M. Párové vyučování a učení jako prostředek ke zvýšení efektivity vyučování, kontrola, zkoušení a hodnocení ve školní praxi. Liberec : TU, 1998. SOLFRONK, J. Problematika org. forem vyučování a alt. školství. Praha : PedF UK, 1995. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. KALHOUS, Z.; OBST, O. aj. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido, 1995. KRATOCHVÍL, M., SOLFRONK, J., URBÁNEK, P. Základy didaktiky. Liberec : TU, 2002.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.