Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika III (KPP / DD3E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / DD3E - Didaktika III, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Oborová didaktika - pojem, předmět, pojetí, metody . Základní problémy současné oborové didaktiky. Zařazení oborové didaktiky do soustavy pedagogických věd. Vztah oborové didaktiky k dalším vědám.2. Zvláštnosti odborných vyučovacích předmětů, odborné vyjadřovací prostředky.3. Cíle ve výuce odborných předmětů, jejich zvláštnosti. Učivo, výběr a uspořádání .4. Vyučovací metody - metody výkladu (postup induktivní a deduktivní), aktivizační metody (problémový výklad, sokratovská metoda, projektová metoda, heuristická metoda).5. Organizační formy vyučování odborných předmětů, odborné učebny, laboratoře, dílny, ateliéry, práce v terénu. Týmová práce. Mezipředmětové vztahy. Samostatná práce studenta v odborném předmětu.6. Osobnost učitele odborných předmětů .7. Výchova k tvůrčí práci v odborných předmětech a oborech . Problém, řešitel, metody, proces, řešení.8. Ústní a písemný srozumitelný odborný projev.9. Problematika kontroly, zkoušení a hodnocení v odborných předmětech. Zkoušky praktických dovedností.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Didaktika III2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky - naplánuje výuku podle principů oborové didaktiky4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

VLÁŠEK, K. Cíle, učivo a obsah odborného výcviku, Praha : VÚOŠ, 1977. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1992. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. PAŘÍZEK, V.; SOLFRONK, J. Obsah vyučování. Zkoušení a hodnocení žáků. Praha : PedF UK, 1996. SOLFRONK, J. Problematika org. forem vyučování a alt. školství. Praha : PedF UK, 1995. KALHOUS, Z.; OBST, O. aj. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. HRABAL, V. ; LUSTIGOVÁ, Z. ; VALENTOVÁ, L. Testy a testování ve škole. Praha : PedF UK, 1992. BLÍŽKOVSKÝ, B. Úvod do pedagogiky. Brno : MU PdF, 1991. TONUCCI, F. Vyučovat nebo naučit. Praha : Portál, 1991. BYČKOVSKÝ, P. Základy měření výsledku výuky.Praha : ČVUT, 1983.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.