Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dějiny vzdělanosti v moderní době (KPP / DEVZE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / DEVZE - Dějiny vzdělanosti v moderní době, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Osvícenská filozofie a otázky vzdělávání a výchovy ve střední Evropě - vznik nových center vzdělanosti.2) Základy vzdělanostního systému v habsburské monarchii - tereziánské a josefínské reformy školství a jejich působení v 19. století.3) Rozvoj vzdělávací soustavy v českých zemích od poloviny 19. století do zániku Habsburské monarchie.4) Univerzitní vzdělanost v habsburské monarchii a českých zemích od konce 18. do počátku 20. století.5) Vzdělanost v procesu demokratizace a nacionalizace společnosti - osvětové hnutí a lidová výchova na přelomu 19. a 20. století.6) Vzdělanostní systém v Československé republice a jeho změny, reformně pedagogické hnutí na počátku 20. století a v době meziválečné.7) Obnova školství po druhé světové válce a zápas o jeho charakter před r. 1948. Školství a vzdělanost v komunistickém Československu. Vysoké školství v Československu v letech 1945-1989.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Dějiny vzdělanosti v moderní době2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce

Literatura

Česká politika V. Kulturní, zvláště školské úkoly české politiky. (ed. Z. V. Tobolka), Praha 1913. JÍLEK, F.- LOMIČ, V. Dějiny Českého vysokého učení technického, Praha 1973. Kasper, T., Kasperová, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2008. Dějiny Univerzity Karlovy 1622-1802 II., (ed. Ivana Čornejová), Praha 1998. Dějiny Univerzity Karlovy 1802-1918 III., (ed. Jan Havránek Jan), Praha 1997. Dějiny Univerzity Karlovy 1918 - 1990 IV., (ed. Jan Havránek, Jan - Zdeněk Pousta), Praha 1983. MORKES, F. Léta nadějí, iluzí i zklamání. Poznámky k proměnám vysokých škol v letech 1945-1953, in: Věda v Československu 1945-1948. Sborník z konference 18. - 19. 11. 1998. Praha 1998, s. 21-37. POKORNÝ, J. Lidová výchova na přelomu 19. a 20. století, Praha 2003. ŠAFRÁNEK, J. Školy české: obraz jejich vývoje a osudů, 1 - 2. Sv., Praha 1918. Tato fakulta bude rudá! Katedra české literatury Filozofické fakulty Karlovy Univerzity očima pamětníků a v dokumentech (ed. Jiří Holý - KatkaVolná), Praha 2010. VALENTA, J., RÝDL, K., Váňová, R. Výchova a vzdělávání v českých dějinách, Díl 4, sv. 1, Problematika vzdělávacích institucí a školských reforem: (obecné školství 1848-1939), Praha1992, 311 s. KÁDNER, O. Vývoj a dnešní soustava školství, Díl 1., Praha 1929.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.