Předmět Dramatické hry a improvizace (KPP / DHIE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / DHIE - Dramatické hry a improvizace, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Literatura jako východisko pro dramatickou hru, improvizaci a strukturované drama2. Metody a techniky dramatické hry a divadelní výchovy (nonverbální, verbální, s užitím prvků jiných umění)3. Různé formy a úrovně hraní rolí ve fiktivních dramatických situací4. Divadlo hrané dětmi5. Outdoorové drama6. Vlastní mikrovýukové výstupy studentů
Získané způsobilosti
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět podstatě dramatické hry a jejímu využití ve výchově2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky vytvořením dramatické hry pro děti4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
Literatura
MACÁKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova, didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy, Praha, artama 1999. BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1997. MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2005. MACHKOVÁ, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: ISBN, 2000. Časopis Tvořivá dramatika (od r.1990). BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: ARTAMA, 1992. BLÁHOVÁ, K. Hry pro tvořivé vyučování. Praha: Agentura Strom, 1997. MACHKOVÁ, E.:. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha, DAMU 1997. MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Praha: AMU, 2004. BLÁHOVÁ, K. Jak si pohrát s pohádkou aneb pohádka jako východisko pro dramatickou hru. Metodické listy pro PV. Praha: Raabe, 2004. BLÁHOVÁ, K. Jak si pohrát s říkadlem a pohádkou. Metodické listy pro PV. Praha: Raabe, 2005. VALENTA J. Jednoduché metody dramatické výchovy (hraní rolí) ve výuce různých předmětů. Rádce učitele 3. Praha: Raabe 2003, C 2.9. VALENTA J. Manuál k tréninku řeči lidského těla (didaktika nonverb.komunikace). Kladno: AISIS, 2004. WAY B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996. KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, 1999.
Požadavky
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
Garant
MgA. Ivana Honsnejmanová
Vyučující
Mgr. Krista BláhováMgA. Ivana Honsnejmanová