Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy dramatické výchovy (KPP / DRAE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / DRAE - Základy dramatické výchovy, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Kurz je koncipován jako teoreticko-praktický. Jeho cílem je uvést studenty do problematiky dramatické, resp. divadelní výchovy a to- v oblasti získání poznatků o oboru- v oblasti získání elementárních praktických dovedností pro využití metod a technik dramatické výchovy ve volnočasových aktivitách- v oblasti reflektovaného osobního prožitku dramatické hry navozujícího základní osobní zkušenost s tímto typem činnosti.Komplex těchto cílů vyžaduje kombinaci všech výše uvedených forem (ukazování jevů označovaných pojmy oboru v navozených praktických situacích; konkrétní osobní zážitek z působení obecného principu atd.).Sylabus1. Divadelnost a dramatičnost jako principy umění, života a edukace.2. Cíle oboru v oblasti estetickovýchovné a cíle oboru v oblasti osobnostní a sociální výchovy.3. Různé formy a úrovně hraní rolí ve fiktivních dramatických situacích.4. Metody techniky dramatické a divadelní výchovy (nonverbální, verbální, s užitím prvků jiných umění).5. Metody a techniky řízení procesů učení prostřednictvím metod dramatické/divadelní výchovy (s akcentem na vedení reflexí).6. Vztah divadelní/dramatické výchovy k dalším výchovám (globální, multikulturní, osobnostní a sociální, environmentální, mediální atd.).7. Outdoorové drama.8. Vlastní mikrovýukové výstupy studentů.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Dramatická výchova2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

VALENTA,J.:. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik - srovnání systémů. Praha, ISV 1999. VALENTA,J.:. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha, Institut soc. vztahů 1995. BLÁHOVÁ,K.:. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1997. MACHKOVÁ,E.:. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha, ARTAMA 1999. MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2005. KASÍKOVÁ,H.:. Betty Jane Wagner: Dorothy Heathcote - Drama as Learning Medium. Tvořivá dramatika,2/95,s.24n. SLAVÍK,M.:. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským kolektivem. Praha, ARTAMA 1996. Časopis Tvořivá dramatika (od r.1990). VALENTA,J.:. Dramaterapie. Praha, Portál 2001. BRAUN,K.:. Druhá divadelní reforma? Praha, Div.ústav 1993. BAUDISOVÁ.A.-Jenger-Dufayetová,Y.:. Hry a cvičení pro dramatickou výchovu v mateřské a základní škole. Praha, Portál 1997. BUDÍNSKÁ,H.:. Hry pro šest smyslů. Praha, ARTAMA 1992. MACHKOVÁ, E.:. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha, DAMU 1997. VALENTA,J.:. Jednoduché metody dramatické výchovy (hraní rolí) ve výuce různých předmětů. Rádce učitele.3., Praha, Raabe 2003, C 2.9. VALENTA,J.:. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha, Institut soc. vztahů 1995. VALENTA,J.:. Manuál k tréninku řeči lidského těla (didaktika nonverb.komunikace). Kladno, AISIS 2004. URBANOVÁ,A.:. Mýtus divadla pro děti. Praha, ARTAMA 1993. CÍSAŘ,J.:. Proměny divadelního jazyka. Praha, Melantrich 1986. WAY,B.:. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha, Institut sociálních vztahů 1996. VALENTA,J.:. Učit se být. Kladno - Praha, AISIS - STROM 2003. KOŤÁTKOVÁ,S. a kol.:. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha, Karolinum 1999. MORGANOVÁ,N.-Saxtonová,J.:. Vyučování dramatu. Praha, STD a IPOS 2002.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

MgA. Ivana Honsnejmanová

Vyučující

MgA. Ivana HonsnejmanováMgA. Ivana Honsnejmanová