Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Environmentální výchova (KPP / ENVM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / ENVM - Environmentální výchova, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pojetí a směry EVVO2. Metody EVVO3. Zásady tvorby výukových programů (cíle, modely, evaluace)

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Environmentální výchova2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

Environmentální výchova. [aplikace v systému Moodle]. http://www.fp.tul.cz/moodle/. ČINČERA, Jan. Environmentální výchova. Od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. PIKE, G.; SELBY, D. Globální výchova. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6. 322 s. MÁCHAL, A. Praktická ekologická výchova. Brno: Rezekvítek, 2000. ISBN 80-902954-0-1. 205 s. HAMMOND, W. F. Education for Action. A framework for thinking about the place of action in environmental education. Green Teacher. Education for Planet Earth. ISBN 1192-1285. Issue 50 (1996-7), p. 6-14. MARX J. Ekologické hry. Olomouc: Dům dětí a mládeže, 1992. MOGENSEN, Finn. Environmental education - development and evaluation [online]. The Royal Danish School of Educational Studies. [Cit. 2004-06-21]. Available at http://nibis.ni.schule.de/~beckmann/health/booklet/ee_start.htm. PALMER, Joy A. Environmental education in the 21st century. London; New York: Routledge, 2003. ORR, David W. Earth in Mind. On Education, Environment, and the Human Prospect. Washington: Island Press, 1994. 213 s. ISBN 1-55963-295-X. AMANN, M. a kol. Pojďme na to od lesa. Příručka ekologické výchovy a lesní pedagogiky. Vimperk: Správa Národního parku a CHKO Šumava, 2003.639 s. MACYOVÁ, J.; FLEMINGOVÁ, P. Rady k dílně Shromáždění všech bytostí. In Seed, John a kol. Myslet jako hora. Shromáždění všech bytostí. Prešov: Nadácia Zelená nádej, 1993. 140 s. ISBN 80-88699-01-0. STERLING, Stephen. Sustainable education. Re-visioning Learning and Change. Bristol: Green Books; The Schumacher Society, 2001. 94 s. ISBN 1-870098-99-4. ČINČERA, J.; CAHA, M. Výchova a budoucnost. Brno: Paido, 2004.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

PhDr. Jan Činčera, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jan Činčera, Ph.D.PhDr. Jan Činčera, Ph.D.