Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Alternativní koncepce předškolní výchovy (KPP / MAKV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / MAKV - Alternativní koncepce předškolní výchovy, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Zrod reformní pedagogiky.2. Reformní pedagogika - východiska, koncepty.3. Alternativní školství.4. Waldorfská pedagogika.5. Montessori pedagogika.6. Jenská pedagogika v kontextu předškolního vzdělávání.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student schopen:1. Porozumět obsahu předmětu Alternativní koncepce předškolní výchovy2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

Maňák, J., a kol. Alternativní metody a postupy. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1549-7.Rýdl, K. Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. Brno: Zeman Marek, 1994. ISBN 80-900035-8-3.Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-977-1.Kasper, T., Kasperová, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2429-4.Petersen, P. Die neueuropäische Erziehungsbewegung. Weimar: Hermann Böhlaus Nachfolger, 1926. Petersen, P., Wolff, H., Hrsg. Eine Grundschule nach den Grundsätzen der Arbeiters- und Lebensgemeinschaftsschule. Weimar: Hermann Böhlaus Nachfolger, 1925. Steiner, R. Filosofie svobody. Svatý Kopeček u Olomouce: Michael, 1999. ISBN 80-86340-01-5.Rýdl, K. Jak dosáhnout spoluzodpovědnosti žáka: Daltonský plán jako výzva - metody a normy práce na 2. stupni ZŠ a na středních školách. Praha: Strom, 1998. ISBN 80-86106-03-9.Montessori, M. Objevování dítěte. Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů, 2001. ISBN 80-86189-01-5.Rýdl, K. Peter Petersen a pedagogika jenského plánu. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-87-0.Steiner, R. Podstata člověka a výchova dětská s hlediska duchovní vědy. Královské Vinohrady: Theosofická společnost, 1907. Zelinková, O. Pomoz mi, abych to dokázal. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-071-5.Montessori, M. Tajuplné dětství. Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů, 1998. ISBN 80-86189-00-7.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Radka Harazinová, Ph.D.doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.PhDr. Radka Harazinová, Ph.D.doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.