Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktická aplikace vzděl. programu (KPP / MDAP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / MDAP - Didaktická aplikace vzděl. programu, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vzdělávání dětí v mateřské škole - specifika předškolního vzdělávání. Metody a formy předškolního vzdělávání.2. Kurikulární reforma předškolního vzdělávání. Společensko-historické podmínky reformy. Osobnostní pojetí výchovy jako východisko reformy kurikula v předškolním vzdělávání. Pojmy kurikulum, kurikulární reforma a kurikulární dokumenty, legislativní rámec kurikulární reformy.3. RVP PV a proměny cílů a obsahů vzdělávání v kurikulární reformě předškolního vzdělávání. Delorsovy cíle pro 21. století a jejich vztah ke klíčovým kompetencím pro předškolní vzdělávání. Rámcové cíle a očekávané výstupy, vztah obecných a konkrétních cílů vzdělávání, vzdělávací oblasti pro předškolní vzdělávání.4. RVP PV a podmínky předškolního vzdělávání - věcné, psychosociální, organizační, životospráva. Sociální klima mateřské školy a možnosti jeho ovlivňování a měření. Možnost participace rodičů na chodu mateřské školy.5. RVP PV a dítě se speciálními vzdělávacími potřebami a dítě mimořádně nadané v mateřské škole - dítě se sociálním znevýhodněním, zdravotně znevýhodněné dítě, dítě se zdravotním postižením. Individuální přístup, význam inkluze a integrace pro rozvoj dítěte.6. RVP PV a autoevaluace mateřské školy a hodnocení dětí. Funkce autoevaluace a její formy. Diagnostika a hodnocení dětí v mateřské škole - funkce a metody.7. Změny v pojetí učitelské profese. Učitelská kvalifikace a další vzdělávání učitelů mateřských škol. Etika učitelské profese, učitelství jako poslání, společenská prestiž učitelství. Právní aspekty učitelské profese.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student schopen:1. Porozumět obsahu předmětu Didaktická aplikace vzdělávacího programu2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

Havlínová, M. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-061-5.Smolíková, K. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2005. ISBN 80-87000-01-3.Smolíková, K. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. ISBN 978-80-87000-35-5.Bečvářová, Z. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7.Svobodová, E., a kol. Vzdělávání v mateřské škole a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.

Požadavky

Seminární práce, tvorba portfolia.

Garant

doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.MgA. Ivana HonsnejmanováPhDr. Jitka Novotová, Ph.D.