Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metody a formy předškolní výchovy (KPP / MMFV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / MMFV - Metody a formy předškolní výchovy, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. ŠVP a profilace mateřské školy. Školní vzdělávací programy a jejich projektování učiteli. Jak se tvoří ŠVP a co obsahuje.2. TVP a jeho tvorba učitelem - didaktická transformace ŠVP do TVP a jeho rozpracování.3. TVP a jeho hodnocení učitelem - význam evaluace TVP pro další rozvoj kompetencí učitele a kvality MŠ.4. Vzdělávací obsah ve školním vzdělávacím programu, metody a formy práce k jeho naplňování.5. Propojování vzdělávacích oblastí ŠVP a tvorba tematických celků.6. Inovativní přístupy v předškolní výchově - Začít spolu, Zdravá škola, inspirace alternativními pedagogickými směry.7. Metody a formy rozvoje klíčových kompetencí dětí v předškolní výchově.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student schopen:1. Porozumět obsahu předmětu Metody a formy předškolní výchovy2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.Havlínová, M. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-061-5.Lukavská, E. Pozor, děti!. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-52-X.Syslová, Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4309-7.Smolíková, K. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. ISBN 978-80-87000-35-5.Kopřiva, P., et al. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.Fichnová, K., Szobiová, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí: náměty k RVP pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-323-9.Gardošová, J., a kol. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-815-5.

Požadavky

Aktivní účast na cvičení. Studium literatury. Seminární práce. Zápočtový test.

Garant

PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Radka Harazinová, Ph.D.MgA. Ivana HonsnejmanováPhDr. Jitka Novotová, Ph.D.