Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogicko-psychologická diagnostika (KPP / MPPD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / MPPD - Pedagogicko-psychologická diagnostika, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pedagogická diagnostika - soudobé pojetí pedagogické diagnostiky v ČR, etické a právní otázky pedagogické diagnostiky v ČR2. Vybrané metody pedagogické diagnostiky - anamnéza, rozhovor, pozorování, analýza výsledků činnosti, portfolio, dotazník3. Jazyk a řeč4. Myšlení, fantazie a paměť5. Vnímání, zraková a sluchová percepce, pravolevá a prostorová orientace, lateralita6. Pohybové dovednosti, vizuomotorika a grafomotorika7. Hyperkinetické poruchy8. Pedagogická diagnostika jako základ práce s individuálním vzdělávacím plánem9. Připravenost dítěte na vstup do základní školy10. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student schopen:1. Porozumět obsahu předmětu Pedagogicko-psychologická diagnostika2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.CARTER, C. R. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0621-7.Zelinková, O. Dyslexie v předškolním věku?. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-321-5.http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/konkretizovane-ocekavane-vystupy-rvp-pvMertin, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0.VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.Sindelar, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-262-1.SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M., eds. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.NOLEN-HOEKSEMA, S., et al. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0083-3.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student splní:1. aktivní účast na cvičeních2. četba odborné literatury3. vypracování a prezentace odborné semestrální práce4. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu v odborné rozpravě

Garant

PhDr. Radka Harazinová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Oto DymokurskýPhDr. Radka Harazinová, Ph.D.