Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Prevence rizikového chování (KPP / MPRE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / MPRE - Prevence rizikového chování, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vývojová a sociální psychologie - teorie kognitivního vývoje J. Piageta, teorie psychosociálního vývoje E. H. Eriksona, teorie morálního vývoje J. Piageta, L. Kohlberga a R. L. Selmana, sociální kognice a porozumění, poslušnost a autorita.2. Normalita, deviace, patologie - normalita a normy chování, sociální deviace, sociální patologie, rizikové chování dětí (riziko vzniku, příčiny, znaky, dělení)3. Rizikové chování - vybrané formy rizikového chování dětí, řešení rizikového chování (postupy řešení a intervence, způsoby a formy spolupráce s rodiči, se školskými poradenskými zařízeními a dalšími institucemi), ústavní a ochranná výchova, preventivně výchovná péče.4. Prevence rizikového chování - druhy prevence rizikového chování dětí (primární a sekundární prevence, nespecifická a specifická prevence, všeobecná a selektivní prevence, efektivní a neefektivní prevence), základní školní dokumenty v prevenci rizikového chování dětí (školní řád, Školní preventivní strategie, Minimální preventivní program), programy primární prevence rizikového chování pro mateřské školy a primárně preventivní aktivity v práci učitele mateřské školy

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student schopen:1. Porozumět obsahu předmětu Prevence rizikového chování2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.ESSA, E. Jak pomoci dítěti: metody zvládání problémů dětí v předškolní výchově. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2928-9.KREJČOVÁ, L., MERTIN, V., eds. Pedagogická intervence u žáků ZŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2010. ISBN 978-80-7357-603-5.SVOBODOVÁ, E. Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2007. ISBN 978-80-86307-39-8.NOLEN-HOEKSEMA, S., et al. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0083-3.HEIDBRINK, H. Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-154-1.FISCHER, S., ŠKODA, J. Sociální patologie. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.HEWSTONE, M., STROBE, W. Sociální psychologie: moderní učebnice sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5.http://www.adiktologie.cz/cz/articles/download/5095/SLOVNIK-web-pdfERIKSON, E. H. Životní cyklus rozšířený a dokončený. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0786-3.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student splní:1. aktivní účast na cvičeních2. četba odborné literatury3. vypracování a prezentace odborné semestrální práce

Garant

doc. PhDr. Richard Jedlička, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Oto Dymokurský