Předmět Souvislá praxe v MŠ 2 (KPP / MPX6)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / MPX6 - Souvislá praxe v MŠ 2, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Cílem předmětu je zajistit studentům vlastní zkušenost s oborem. V rámci předmětu musí studenti vykonávat samostatnou pedagogickou činnost ve vybrané mateřské škole. Student se orientuje v profesních kompetencích učitele MŠ, je schopen na základě pedagogicko-psychologické i metodické připravenosti samostatně sestavovat přípravy tematických celků předškolní výchovy a vzdělávání. Po samostatném vedení výuky student reflektuje své praktické výstupy se cvičným učitelem a zvládá metody hodnocení své pedagogické činnosti ve vztahu k RVP PV a profesním kompetencím učitele v MŠ.
Získané způsobilosti
Po splnění kurzu bude student schopen:1. Porozumět jevům v praxi mateřských škol2. Připravit, vést a vyhodnotit vlastní výchovně vzdělávací působení v mateřské škole3. Kriticky zhodnotit a analyzovat základní témata spjatá s praxí mateřských škol4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
Literatura
Pecina, P., Zormanová, L. Metody a formy aktivní práce v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4834-8.Smolíková, K. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. ISBN 978-80-87000-35-5.Opravilová, E., Gebhartová, V. Rok v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-703-9.Svobodová, E., a kol. Vzdělávání v mateřské škole a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.
Požadavky
Absolvování pedagogických aktivit, svědomitá příprava a realizace pedagogických činností.Vedení vybrané pedagogické dokumentace.Pravidelné konzultace s didaktikem praxí. Studium a reflexe literatury. Zpracování závěrečného portfolia na základě dílčích portfolií a pedagogických deníků, které dokládá dosažení cílových kompetencí studenta. Kladné hodnocení studenta z MŠ.
Garant
Mgr. Helena Picková
Vyučující
PhDr. Radka Harazinová, Ph.D.MgA. Ivana HonsnejmanováMgr. Helena Picková