Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obecná pedagogika (KPP / OPDEK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / OPDEK - Obecná pedagogika, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pedagogika jako věda. Předmět a metody pedagogiky. Výchova a socializace. Vzdělání, vzdělávání, instituce školy a její funkce. Vývoj české vzdělávací soustavy.2. Výchova jako systém - cíl, podmínky, prostředky a výsledky výchovy.Pojetí výchovy.3+4+5.Cíl výchovy a vzdělávání. Kurikulární reformy - kurikulum. Národní vzdělávací program, rámcové vzdělávací programy, školní vzdělávací programy. Klíčové kompetence jako cíl výchovy a vzdělávání včetně historického a obecně pedagogického kontextu koncepce klíčových kompetencí.6. Mezinárodní srovnávací výzkumy - PISA - podstata, výsledky. Výsledky vzdělávání7. Podmínky a prostředky výchovy - obecné pojetí.Podmínky vnitřní a vnější (handicapovaný žák ve škole, nadaný žák, žák ze sociálně znevýhodněného prostředí, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, integrace - koncepce, východiska, meze a její možnosti, žák cizinec). Prostředky výchovy.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Obecná pedagogika 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

Čeští žáci v mezinárodním srovnání. Praha : UIV, 2006. (www.uiv.cz). Čeští žáci v mezinárodním srovnání. Praha : UIV, 2009. (www.uiv.cz). VETEŠKA, J.; TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha : Grada 2008. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997. Národní program vzdělávání v České republice (Bílá kniha). Praha : MSMT, 2001. PAŘÍZEK, V. Obecná pedagogika. Praha : Karolinum, 1994. HORÁK, J., KOLÁŘ, Z. Obecná pedagogika. Ústí nad Labem : UJEP, 2004. ISBN 80-7044-572-6. PRŮCHA, J, WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2008. VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada 2007. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha : Portál, 2002. Rámcový vzdělávací program pro ZŠ. (www.rvp.cz). WALTEROVÁ, E. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno : Paido, 2004. 1+2 díl. HORÁK, J. Výchovné problémy současné školy. Liberec : TU, 2001. ISBN 80-7083-537-0. www. rvp.cz. www.msmt.cz. www.uiv.cz. HORÁK, J., PAŘÍZEK, V.; KRATOCHVÍL, M. Základy pedagogiky. Liberec : TUL, 2001. ISBN 80-7083-534-6. Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ze dne 24.9. 2004.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.