Předmět Psychodidaktika 1 (KPP / PD1E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PD1E - Psychodidaktika 1, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět studentům zprostředkovává pedagogický a psychologický pohled na výuku v primární škole. Nejprve jsou objasněny nejvýznamnější koncepce výuky, které v minulosti ovlivnily českou školu. Dále je pozornost věnována současné škole, její reformě a progresivním didaktickým a psychodidaktickým teoriím. Výuka je objasňována nejen z aspektů didaktických, ale i sociálně psychologických a pedagogicko - psychologických.Herbartovo pojetí výuky a herbartismus. Reformní pedagogika ve světě i v ČSR. Snahy o reformu naší školy ve 30. letech 20. století. Pragmatická pedagogika a její vliv na světové školství. Konstruktivistické koncepce vyučování a možnosti jejich uplatnění v současnosti. Kurikulární dokumenty v současné škole a pojetí výuky, která prezentují. Hlavní cíle školské reformy. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Rámcové a školní vzdělávací programy.Pro kombinovanou formu studia je povinné úspěšné prostudování a vypracování úkolů z elektronické opory.
Získané způsobilosti
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Psychodidaktika 12. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
Literatura
VÁŇOVÁ, R. Československé školství ve 30. letech : Příhodovská reforma. Praha : PF UK, 1995. SINGULE, F. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha : SPN, 1992. ISBN 80-04-26160-4. Betrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha, 1998. raha. KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
Požadavky
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
Garant
Mgr. Andrea Rozkovcová, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.Mgr. Andrea Rozkovcová, Ph.D.PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.Mgr. Andrea Rozkovcová, Ph.D.