Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychodidaktika 2 (KPP / PD2EK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PD2EK - Psychodidaktika 2, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět studentům zprostředkovává pedagogický a psychologický pohled na výuku v primární škole. Nejprve jsou objasněny nejvýznamnější koncepce výuky, které v minulosti ovlivnily českou školu. Dále je pozornost věnována současné škole, její reformě a progresivním didaktickým a psychodidaktickým teoriím. Výuka je objasňována nejen z aspektů didaktických, ale i sociálně psychologických a pedagogicko - psychologických.Sociálně psychologické aspekty vyučování: vliv skupinové dynamiky na výuku, styly řízení výuky učitelem, sociální klima a výuka, pedagogická interakce a komunikace ve výuce, sociální interakce mezi žáky a jejich vliv na učení a vyučování, sociální učení ve výuce a rozvoj sociálních dovedností a postojů žáků. Psychodidaktické aspekty vyučování: Humanistické pojetí žáka primární školy, cíle a obsah vyučování v primární škole, žákovy prekoncepty, edukační činnost z hlediska žáků mladšího a středního školního věku i z hlediska učitele, podmínky a organizace edukační činnosti, analýza a hodnocení výsledků edukační činnosti žáků.Pro kombinovanou formu studia je povinné úspěšné prostudování a vypracování úkolů z elektronické opory.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Psychodidaktika 22. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

PASCH, M.a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, Portál 1998. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha, 2001. ISBN 80-7178-463-X.FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. (2. vyd.) Praha: Portál, 2003. HELUS, Z. Sociální psychologie pro učitele. Praha : UK, 1992. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se:: Praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha : Portál , 1997.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.Mgr. Andrea Rozkovcová, Ph.D.PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.Mgr. Andrea Rozkovcová, Ph.D.