Předmět Pedagogická diagnostika (KPP / PDE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PDE - Pedagogická diagnostika, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Pedagogická diagnostika - vývoj a soudobé pojetí pedagogické diagnostiky v ČR, vztah hodnocení, formativní diagnostiky a vnitřní diferenciace výuky2. Pedagogická diagnostika čtení a psaní3. Pedagogická diagnostika při tvorbě didaktického testu4. Pedagogická diagnostika školní třídy5. Pedagogická diagnostika profesního směřování žáků
Získané způsobilosti
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Pedagogická diagnostika2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
Literatura
HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J., a kol. Diagnostika: pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-101-X.MERTIN, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0.SWIERKOSZOVÁ, J. Pedagogická diagnostika dětského vývoje pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7368-084-X.VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.MEZERA, A. Pro jaké povolání se hodím?. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2395-9.SCHINDLER, R., a kol. Rukověť autora testových úloh. Praha: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, 2006. ISBN 80-239-7111-5.TESTCENTRUM. Standardy pro pedagogické a psychologické testování. Praha: Testcentrum, 2001. ISBN 80-86471-07-1.ČAPEK, R. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.ČÁP, D., et al. Výchovné poradenství. Praha: Wolters Kluwer, 2009. ISBN 978-80-7357-498-5.
Požadavky
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na cvičeních2. četba odborné literatury3. vypracování a prezentace zápočtové práce
Garant
PhDr. Radka Harazinová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Oto Dymokurský