Předmět Pedagogika 1 (KPP / PED1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PED1 - Pedagogika 1, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní pojmy. Systém výchovy - cíle, prostředky, podmínky a výsledky výchovy.2. Cíle výchovy a vzdělávání. Kulturní podmíněnost cílů. Současné výchovně vzdělávací cíle. Kurikulární reforma.3. Prostředky výchovy. Kurikulum, učitel, didaktický materiál, metody, organizační formy, hodnocení.4. Podmínky výchovy. Sociální kontext výchovy a psychické podmínky.5. Mezioborové vztahy. Obecná pedagogika z pohledu příbuzných oborů (pedagogická a sociální psychologie, obecná psychologie, vývojová psychologie, sociologie, biologie člověka, aj.).6. Činitelé výchovy - učitel a žák.7. Výchovné a vzdělávací trendy. Otevřená škola, spolupráce s partnery školy, inovující se škola.8. Volnočasové organizace jako partneři školy. Pedagogika volného času.9. Přehled mezinárodních a českých volnočasových organizací a základní informace o jejich statutu a činnosti.
Získané způsobilosti
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Pedagogika 12. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
Literatura
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál 2001. ROZKOVCOVÁ, A. Evaluace a autoevaluace škol. [aplikace v systému Moodle. http://www.fp.tul.cz/moodle/]. PIKE, G.- SELBY, D. Globální výchova. Praha: Grada, 1994. KYRIACOU, C. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika, Praha: Portál, 2002. ROZKOVCOVÁ, A. Obecná pedagogika. [aplikace v systému Moodle]. http://www.fp.tul.cz/moodle/. PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-569-5. BLÍŽKOVSKÝ, B. Systémová pedagogika. Ostrava: Amosium, 1992. KASPER, T.; KASPEROVÁ, D. Vybrané kapitoly z dějin pedagogiky. Liberec: TUL, 2006. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava, 1995. HORÁK, J.- KRATOCHVÍL, M.- PAŘÍZEK, V. Základy pedagogiky. Liberec: TUL, 2001.
Požadavky
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
Garant
doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.Mgr. Andrea Rozkovcová, Ph.D.