Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická psychologie (KPP / PEP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PEP - Pedagogická psychologie, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Socializace dítěte v rodině - rodinné prostředí, výchovné interakce, výchovné působení a jeho vztah k projevům žáka ve škole2. Kognitivní vývoj - vnímání, myšlení, řeč a jejich vývoj, Piagetova teorie vývoje, Eriksonova teorie vývoje, Vygotského teorie vývoje3. Inteligence a učení - definice, struktura, rozvoj4. Mimointelektové předpoklady učení - paměť, pozornost, motivace, volní vlastnosti, emoce, sebehodnocení5. Učení - druhy, teorie, učící se subjekt, proces učení a jeho řízení6. Dětská pojetí, poznatkové systémy dětí, učební styl dětí - pedagogický konstruktivismus, kognitivní styly, styly učení, taktiky a strategie učení, přístupy k učení, možnosti ovlivňování7. Osobnost pedagoga volného času - vlastnosti pedagoga volného času, atribuce, subjektivní soudy, stres v povolání pedagoga volného času8. Krize a krizové řízení - psychosociální stres, obtížné životní situace, krize, jejich dělení dle možné příčiny vzniku (krize vzniklé v důsledku nezvládnutých životních změn, problémy související s osamostatňováním se od rodičů, problémy související s hledáním identity, krize traumatické), rozpoznání hrozící krizové situace, průběh psychické krize (jednotlivé fáze), možnosti a meze zvládání krizových situací pedagogem volného času školy, možnosti spolupráce pedagoga volného času s odborníky pomáhajících profesí9. Diagnostika prováděná pedagogem volného času - soudobé pojetí pedagogické a pedagogicko-psychologické diagnostiky v ČR, etické a právní otázky pedagogické a pedagogicko-psychologické diagnostiky v ČR10. Vybrané metody pedagogické a pedagogicko-psychologické diagnostiky - anamnéza, rozhovor, pozorování, dotazník, test

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Pedagogické psychologie2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Demonstrovat získané poznatky v rámci zápočtové práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha, 2002. ISBN 80-246-0181-8.MERTIN, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0.KREJČOVÁ, L., MERTIN, V., eds. Pedagogická intervence u žáků ZŠ. Praha: Wolters Kluwer, 2010. ISBN 978-80-7357-603-5.MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.ŠKODA, J., DOULÍK, P. Psychodidaktika: metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8.FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Praha, 2003. ISBN 80-7178-626-8.http://portal.gov.cz/app/zakony/?path=/portal/obcan/http://portal.gov.cz/app/zakony/?path=/portal/obcan/

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. četba odborné literatury3. vypracování zápočtové práce4. úspěšné ověření získaných poznatků v odborné rozpravě

Garant

doc. PhDr. Richard Jedlička, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Oto DymokurskýMgr. Oto Dymokurský