Předmět Pedagogicko-psychologická diagnostika (KPP / PPSD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PPSD - Pedagogicko-psychologická diagnostika, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Pedagogická diagnostika - soudobé pojetí pedagogické diagnostiky v ČR, etické a právní otázky pedagogické diagnostiky v ČR2. Klinické metody pedagogické diagnostiky - anamnéza, rozhovor, pozorování, analýza výsledků činnosti, portfolio, dotazník3. Zápis do 1. ročníku ZŠ - možnosti uplatnění pedagogické diagnostiky při zápisu dětí do 1. ročníku ZŠ4. Jazyk a řeč - vztah úrovně jazyka a řeči ke zvládání požadavků školy5. Myšlení, fantazie a paměť - vztah úrovně myšlení a paměti ke zvládání požadavků školy6. Čtenářské dovednosti - pedagogická diagnostika úrovně čtení7. Písařské dovednosti - pedagogická diagnostika úrovně psaní8. Pedagogická diagnostika při tvorbě didaktického testu9. Pedagogická diagnostika při tvorbě individuálního vzdělávacího plánu10. Pedagogická diagnostika školní třídy
Získané způsobilosti
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Pedagogicko-psychologická diagnostika2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
Literatura
MLČÁKOVÁ, R. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2630-4.KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-824-1.VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha, 2002. ISBN 80-246-0181-8.MERTIN, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0044-4.SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M., eds. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.NOLEN-HOEKSEMA, S., et al. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0083-3.SCHINDLER, R., a kol. Rukověť autora testových úloh. Praha: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, 2006. ISBN 80-239-7111-5.BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2569-4.ČAPEK, R. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.ČÁP, D., et al. Výchovné poradenství. Praha: Wolters Kluwer, 2009. ISBN 978-80-7357-498-5.
Požadavky
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na cvičeních2. četba odborné literatury3. vypracování a prezentace zápočtové práce4. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu v odborné rozpravě
Garant
PhDr. Radka Harazinová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Oto DymokurskýPhDr. Radka Harazinová, Ph.D.