Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Primární pedagogika 2 (KPP / PRI2M)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PRI2M - Primární pedagogika 2, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Pedagogika jako věda. Výchova a socializace. Vzdělání, vzdělávání, instituce školy a její funkce.Výchova jako systém - cíl, podmínky, prostředky a výsledky výchovy.Pojetí výchovy. Výchova a otevřená společnost.Podmínky a prostředky výchovy - obecné pojetí (vnitřní a vnější podmínky).2.+3. Cíl výchovy a vzdělávání. Klíčové kompetence jako cíl výchovy a vzdělávání. Historický a obecně pedagogický kontext koncepce klíčových kompetencí.Reformní škola, alternativní škola, inovující se škola.Inovace ve vzdělávání - vnější a vnitřní faktory.Současné trendy ve vývoji české školské soustavy - východiska, problémy a jejich řešení (PISA výzkumy a jejich výsledky, státní vzdělávací politika -NVP, RVP, RVP ZV).České a evropské školství -srovnání problémů a tendencí.4. Humanizace školy. Utváření hodnotové orientace mládeže. Hodnoty, postoje.Problematika kázně a svobody ve výchově. Autorita učitele a vychovatele.Aktuální výchovné problémy v současné škole. Možnosti prevence sociálně patologických jevů - problematika volného času. Šikana ve škole.5. Styly výchovy. Osobnost vychovatele a učitele. Učitelství jako profese.Interakce vychovatele a vychovávaného. Výchova a sebevýchova.Měnící se role a struktura rodiny v ČR a v evropských zemích.6. Interkulturní výchova - vzdělávání a výchova pluralitní společnostiCíle IKV, Teoretické základy a realizace IKV. Inkluze minoritních společenství v procesu vzdělávání - vzdělávání národnostních menšin, romský žák ve škole. Žák ze sociokulturně a etnicky odlišného prostředí. Specifika práce s dětmi s odlišným kulturním a sociálním zázemím. Možnosti a meze prevence rasismu a xenofobie v současné škole.7. Závěrečné shrnutí. Panelová diskuse.Pro kombinovanou formu studia je povinné úspěšné prostudování a vypracování úkolů z elektronické opory.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Primární pedagogika 22. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha 1997. (s. 14-20, 27-29, 40-46, 56-66, 78-100, 71-74, 102-108, 120-128, 132-140, 233-269, 319-360). PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2001. VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2006. BENDL, S. Školní kázeň. Metody a strategie. Praha, ISV 2001. HORÁK, J. a kol. Výchovné problémy současné školy. Liberec 2001. (s. 5-24, 62-80). HORÁK, J.; KRATOCHVÍL, M.; PAŘÍZEK, V. Základy pedagogiky. Liberec 2001. (s. 5-19, 54-66). Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál 2001. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha. LANGOVÁ, M.; VACÍNOVÁ, M. Jak se to chováš? Praha 1994. HORÁK, J. a kol. Materiály k seminářům a cvičením z pedagogiky. Liberec 2005. KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha : Portál, 1997. HAVLÍK, R.; KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha, 2002. PRŮCHA, J. Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha 2002. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava, 1995.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.