Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář z pedag.a psych. ke SZZ 1 (KPP / PZK1E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PZK1E - Seminář z pedag.a psych. ke SZZ 1, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základy obecné psychologie.2. Základy vývojové psychologie.3. Základy sociální psychologie a psychologie osobnosti.4. Základy didaktiky a psychodidaktiky.5. Základy obecné pedagogiky.6. Základy školní pedagogiky.7. Vybrané aktuální otázky současné pedagogické praxe.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Seminář z pedag.a psych. ke SZZ 12. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

MAŇÁK, J. Alternativní metody a postupy. Brno : Masarykova univerzita 1997. MAŇÁK, J. Alternativní metody a postupy. Brno : Masarykova univerzita 1997. PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál 2001. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. KASPER, T.; KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha : Grada 2008. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2003. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál 1999. KOLÁŘ, Z.; ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha : Grada 2005. MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál 1995. CAMPBELL, J.R. Jak rozvíjet nadání vašich dětí? Praha : Portál, 2001. VETEŠKA, J.; TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha : Grada 2008. VALIŠOVÁ, A. Komunikace a vzájemné porozumění. Praha : Grada, 2005. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Praha : Karolinum 2001. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál 1997. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997. FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha : portál, 2007. HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní (pedagogicko- psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi). Praha : PedF UK, 2005. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : ISV 1999. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika individuální vzdělávací program. Praha : portál 2007. KUSÁK, P. - DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie, A, B. Olomouc: Univerzita Palackého - Pedagogická fakulta, 2000. VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada 2007. VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno : Paido 2004. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování. Praha : Portál, 2001. HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. HELUS, Z. Sociální psychologie pro učitele. Praha : Grada, 2007. SPILKOVÁ, V. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno : Paido, 2004. BERTRAND, I. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. WALTEROVÁ, E. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno : Paido, 2004. 1+2 díl. PELIKÁN. Výchova jako teoretický problém. Ostrava : Amosium, 1995. ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Rómů. Praha : Grada, 2001. HŘÍBKOVÁ, L. Základní témata problematiky nadaných. Praha : JAK, 2007. STUCHLÍKOVÁ, I. (ed.). Zvládání emočních problémů školáků. Portál: Praha, 2005.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Simona Kiryková, Ph.D.PhDr. Magda Nišponská, Ph.D.