Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Rozvoj tvořivosti žáků (KPP / RTZPE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / RTZPE - Rozvoj tvořivosti žáků, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět uvádí studenty do tvořivosti v pedagogické práci. Analyzuje inteligenci jako skryté učení a jako dispozici k myšlení. Rozebírá jednotlivé myšlenkové operace (analýza-syntéza, indukce-dedukce, analogie apod.) a uvádí příklady jejich využití v jednotlivých vyučovacích předmětech a při řešení problémových situací. Inspiruje studenty k vytvoření projektu tvořivé vyučovací jednotky, která bude prezentována na semináři.1. Nové vzdělávací programy z hlediska tvořivosti učitelů a žáků.2. Tvořivost v rámci přímého a nepřímého vyučování.3. Tvořivost jako soubor dispozic. Rysy tvořivosti.4. Výcvik tvořivosti v rámci osvojování vědomostí a dovedností.5. Práce s myšlenkovými operacemi a pojmy.6. Metody výchovy k tvořivosti ve vyučování - diskusní, heuristické, situační, inscenační, didaktické hry.7. Tvořivost a problém redukcí ve vyučování. Redukce jako metoda

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Rozvoj tvořivosti žáků2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

PAŘÍZEK, V. Jak naučit žáky myslet. Praha, SPN : 2000. NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha : Academia, 1995. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998. BUTLER, E.; MADSEN, P. Testy IQ. Praha : Svoboda, 1993. LOKŠOVÁ, I.; LOKŠA, J. Tvořivé vyučování. Praha : Grada, 2003. HORÁK, J. Tvořivost ve vyučování. Liberec : TU, 2009. FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1997.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.