Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář osobnostního rozvoje (KPP / SOR-B)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / SOR-B - Seminář osobnostního rozvoje, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Kdo jsem, jaký jsem - sebepoznání, sebepojetí, sebereflexe, sebeprezentace, identifikace, aspirace, hodnoty a jednání2. Já a druzí, druzí a já - percepce, komunikace, dovednosti pro spolupráci, řešení konfliktů3. My všichni - naše vztahy, naše odlišnosti, kooperace a kompetice, společná tvorba, společné sdílení, chování v různých situacích4. Metodika osobnostně-sociální výchovy - vymezení, cíle, metody, výstupy, bezpečné prostředí, přípravy, evaluace, kompetence a dovednosti pedagogů pro aplikaci OSV do práce školy

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Seminář osobnostního rozvoje2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

Hlavsa, J. ? Langová, M. ? Všetečka, J. Člověk v životních situacích, Praha: Academia 1987. Křivohlavý, J. Jak zvládat stres, Praha: Avicenum 1994. KŘÍŽ, P. Kdo jsem, jaký jsem. Kladno: AISIS, 2005. Shapiro, D. Konflikt a komunikace, Open Society Institute, New York 1995. Čakrt, M. Konflikty v řízení a řízení konfliktů, Praha: Management Press 2000. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. VALENTA, J. Manuál k tréninku řeči lidského těla. Kladno: AISIS, 2004. VACEK, P. Morální vývoj v psychologických a pedagogických souvislostech. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000. Tegze, O. Neverbální komunikace. Praha : Computer Press, 2003. Valenta, J. Osobnostní a sociální výchova, Kladno, Aisis 2006. GOLEMAN, D. Práce s emoční inteligencí. Columbus, Praha, 2000. Drapela,V.J. Přehled teorií osobnosti, Praha: Portál 1997. HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik. Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1982, 2.vyd. Univerzita Karlova, Praha, 1988. Valenta, J. Učíme se komunikovat, Kladno: Aisis 2005. KASÍKOVÁ, H. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2005. VALENTA, J. Učit se být. AISIS - STROM, Kladno - Praha, 2003. Nakonečný, M. Základy psychologie osobnosti, Praha: Management Press 1993.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

PhDr. Magda Nišponská, Ph.D.

Vyučující

MgA. Ivana Honsnejmanová