Předmět Školní pedagogika 1 (KPP / SP1E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / SP1E - Školní pedagogika 1, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Rizikové chování žáků - rizikové chování, sociálně patologické jevy, příčiny rizikového chování, druhy rizikového chování2. Prevence rizikového chování žáků - Školní preventivní strategie, Minimální preventivní program, Program proti šikanování, primární a sekundární prevence, specifická a nespecifická prevence, efektivní a neefektivní prevence, školní metodik prevence3. Agrese, šikana, kyberšikana - agrese, agresivita, asertivita, příčiny agrese (biologické, psychické, sociální, situační), druhy agrese (verbální a fyzická, přímá a nepřímá, aktivní a pasivní), šikana (vymezení, formy, stádia vývoje), kyberšikana (vymezení, formy), rozpoznání šikany a kyberšikany učitelem, řešení šikany a kyberšikany, agresor, oběť, přihlížející většina4. Řešení rizikového chování žáků - tým podílející se na řešení rizikového chování žáků ve škole, nástroje školy při řešení rizikového chování žáků, výchovná/kázeňská opatření, individuální výchovný plán, rodina a význam spolupráce školy a rodiny, význam a formy komunikace školy s rodinou, role žáka při řešení rizikového chování, role školských poradenských zařízení, role dalších institucí5. Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (CAN) a psychická deprivace v dětství - psychická deprivace u dětí, psychická deprivace ve vztahu k věku dítěte, dopad psychické deprivace na školní prospěch a chování, syndrom CAN, identifikace projevů CAN u žáků ve škole, spolupráce školy s OSPOD a Policií ČR při podezření na týrání, zanedbávání či zneužívání dítěte, oznamovací povinnost školy, možnosti a limity učitele při záchytu syndromu CAN u žáka6. Kurikulum a kurikulární reforma v ČR - školské kurikulum, cíle školské kurikulární reformy v ČR, kurikulární dokumenty, cíle výchovy a vzdělávání, inspirace alternativními vzdělávacími koncepcemi pro reformu školy a tvorbu ŠVP, české školství očima mezinárodních srovnávacích studií
Získané způsobilosti
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Školní pedagogika 12. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci zápočtové práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu
Literatura
http://www.msmt.cz/file/34152_1_1/KASPER, T., KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2429-4.http://www.pisa2012.cz/articles/files/Hlavni_zjisteni_PISA2012.pdfŘÍČAN P., JANOŠOVÁ, P. Jak na šikanu. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2991-6.www.ncbi.cz/category/6-metodiky-ucebni-materialy?download=38http://www.ireas.cz/images/publikace/cis_metodika.pdfhttp://aplikace.msmt.cz/pdf/bilakniha.pdfhttp://www.csicr.cz/getattachment/f80cafe7-4097-4bf5-a29f-8b25e150f2d9/narodni-zprava-TIMMS_2011_WEB.pdfhttp://adiktologie.cz/cz/articles/download/5089/MINIM-PREVENT-PROGRAM-web-pdfKOLÁŘ, M. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.KOLÁŘ, M. Nová cesta k léčbě šikany. Praha, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.PRŮCHA, J., ed. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.KREJČOVÁ, L., MERTIN, V., eds. Pedagogická intervence u žáků ZŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2010. ISBN 978-80-7357-603-5.MERTIN, V., KREJČOVÁ, L., eds. Problémy s chováním ve škole ? jak na ně. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2013. ISBN 978-80-7478-026-4.http://nuv.cz/file/433FISCHER, S., ŠKODA, J. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.VÁGNEROVÁ, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/strategie-2020_web.pdfVALENTOVÁ, L., a kol. Školní poradenství II. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-629-1.DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z., a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-192-5.http://www.adiktologie.cz/cz/articles/download/5095/SLOVNIK-web-pdfhttp://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/6966/_s.155/699/place
Požadavky
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na přednáškách a cvičeních2. vypracování a prezentace zápočtové práce3. četba odborné literatury
Garant
doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Oto Dymokurskýdoc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.Mgr. Oto Dymokurskýdoc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.Mgr. Andrea Rozkovcová, Ph.D.