Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Technické výukové prostředky (KPP / TVPE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / TVPE - Technické výukové prostředky, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studující si aktivně osvojí vědomosti a dovednosti tvořivého využívání didaktických prostředků k dosažení výchovně vzdělávacích cílů, při zachování pedagogicko-psychologických, hygienických a ergonometrických podmínek. Upevní si pozitivní postoje technickým výukovým prostředkům (TVP). Prožijí situace učení při působení TVP.- studující si osvojí základní vědomosti o materiálně technické základně výchovně vzdělávacího procesu, o způsobechjejího optimálního využívání pro rozvoj osobnosti žáka SŠ- studující si osvojí dovednosti v zacházení s reprezentativním souborem technických výukových prostředků- studující si osvojí dovednosti svépomocné tvorby učebních pomůcek a zacházení s jejich reprezentativním vzorkem.Prostředky výuky. Kategorizace materiálních didaktických prostředků (MDP) a technických výukových prostředků (TVP). Technické výukové prostředky - pracovní nástroj učitele, prostředek prezentace informací, prostředek řízení a kontroly učebního procesu žáka. Základy teorie učebních pomůcek. Učebnice - základní učební pomůcka. Technická a didaktická specifika TVP, didaktické využití TVP. Pedagogické, psychologické, hygienické, bezpečnostní, ekonomické a provozní aspekty využívání TVP. Efektivní využívání TVP.Technická a didaktická specifika, didaktické využití prezentačních ploch a prostředků statické projekce. Svépomocná tvorba průsvitek. Didaktická specifika komentáře. Technická a didaktická specifika, didaktické využití auditivních aplikací. Technická a didaktická specifika, didaktické využití audiovizuálních prostředků (videoprojekce, dataprojekce). Videopřehrávka a její didaktické využití. Technická a didaktická specifika, didaktické využití prostředků výpočetní techniky. Svépomocná tvorba počítačových prezentací, interaktivního didaktického software. Problematika multimédií ve vzdělávání. Didaktická specifika a didaktické využití Internetu. Digitální fotografie, digitální film a jejich svépomocná tvorba a didaktické využití. Komplex TVP v učebně. Učebna jako životní prostředí žáka.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Technické výukové prostředky2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

Časopis Technológia vzdelávania s přílohou Slovenský učitel. ISSN 1335-003X. Vacek, J. Didaktická technika. Technická část - nástin. Liberec : TUL, 1998. ISBN 80-7083-304-98. Nikl,J. Didaktické aspekty technických výukových prostředků. Liberec : TUL, 2002. ISBN 80-7083-635-0. http://omicron.felk.cvut.cz/~bobr/. Rambousek, V., Nikl, J., Chvála, R. Technické výukové prostředky. Praha : SPN, 1989.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

Mgr. Jan Berki

Vyučující

Mgr. Jan BerkiMgr. Jan Berki