Předmět Environmentální výchova (KPP / VEV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / VEV - Environmentální výchova, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Cíle a vývoj environmentální výchovy, přehled existujících přístupů.2. Teorie pro-environmentálního chování.3. Cílové oblasti environmentální výchovy a strategie k jejich rozvíjení.4. Teorie programu environmentální výchovy.5. Úvod do evaluace programů environmentální výchovy.6. Studentská konference - diskuse o vybraných článcích.
Získané způsobilosti
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Environmentální výchova2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v praxi5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
Literatura
http://www.ekopsychologie.cz/soubory/epsy_emoce12.pdfhttp://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/publikace_evvo/$FILE/publikace_Environmentalni_vychova_efektivni_strategie.pdfERNST, J. A., MONROE, M. C., SIMMONS, B. Evaluating your environmental education program. A workbook for practitioners. Washington: NAAEE, 2009. SIMMONS, B., a kol. Nonformal Environmental Education Programs ? Guidelines for Excellence. Washington: North American Association for Environmental Education, 2004. http://www.vuppraha.cz/nova-publikace-divize-vup-%E2%80%93-doporucene-ocekavane-vystupy-pro-zakladni-skolyHUNGERFORD, H. R., VOLK, T. L. Changing learner behavior through environmental education. The Journal of Environmental Education, vol. 21, no. 3, p. 8-21. 1990. TILDEN, F. Interpreting Our Heritage. Chapell Hill: University of North Carolina, 2007. LOUV, R. Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder. Chapel Hill: Algonquin Books, 2008. CHAWLA, L. Life Paths Into Effective Environmental Education. The Journal of Environmental Education, vol. 31, no. 1, p. 15-26. 1999. WALS, A. E. J. Social learning: towards a sustainable world: principles, perspectives, and praxis. Social learning: towards a sustainable world: principles, perspectives, and praxis, 2007. STERLING, S. Sustainable education. Re-visioning Learning and Change. Bristol: Green Books; The Schumacher Society, 2001. JENSEN, B. B., SCHNACK, K. The action competence approach in environmental education. Environmental Education Research, vol. 12, no. 3, p. 163-178. 2006.
Požadavky
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditů
Garant
PhDr. Jan Činčera, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Jan Činčera, Ph.D.