Předmět Výchovav evrop. a glob. souvislostech (KPP / VMEK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / VMEK - Výchovav evrop. a glob. souvislostech, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Modul uvádí studenty do problematiky evropské dimenze ve vzdělávání, seznamuje se základními evropskými institucemi a vede ke kritickému zamyšlení nad historickými i aktuálními souvislostmi soužití evropských národů. Semináře si kladou za cíl pěstování pozitivních postojů v oblasti tolerance, otevřeného jednání, spolupráce a zodpovědnosti v problematice evropanství tak, aby studenti ve své budoucí pedagogické činnosti rozvíjeli u žáků vědomí evropské identity při respektování identity národní.1. Evropa, evropanství a evropské instituce (evropské kulturní hodnoty, evropanství a česká národní tradice, procesy sjednocení Evropy a evropské instituce).2. Setkávání národního a evropského v životě jedince a školy (překonávání národních kulturních tradic v evropském kontextu, naše vztahy s evropskými zeměmi, region - stát - Evropa).3. Evropa a vzdělávání (Evropan jako cíl vzdělávání, programy evropské mobility). 4. Měnící se role a struktura rodiny v evropských zemích. 5. Evropská výchova a škola ( výchova k toleranci a otevřenosti jako základ evropské výchovy). 6. Obraz Evropy v představách žáků - studentský projekt (analýza vzdělávacích obsahů z pohledu kritéria evropského vzdělání, analýza obsahu učiva na základě kritérií evropské dimenze).7. Příprava a realizace externího semináře - návštěva české a německé "evropské školy" v euroregionu.
Získané způsobilosti
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Výchova k myšlení v evropských souvislostech2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
Literatura
OELKERS, J. Wie man Schule entwickelt. Basel : Beltz Verlag, 2003, ISBN 340/22141X. Basel : Beltz Verlag, 2003, ISBN 340/22141X. MITTER, W.; KOPP, B. European Curriculum: Reality or Dream? In WINTHER-JENSEN, T. (ed.) Challenges to European Education. Cultural Values, National Identities, and Global Responsibilities. Bern : Lang, 1996, s. 295-312. WALTEROVÁ, E. a kol. Objevujeme Evropu. Praha 1997. WALTEROVÁ, E.; JEŽKOVÁ, V. Vzdělávání v zemích Evropské unie. Praha : PF UK, 1997. ISBN 80-86039-19-6.
Požadavky
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
Garant
doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.