Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogické koncepce 1 (KPP / VPK1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / VPK1 - Pedagogické koncepce 1, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Racionalismus a výchova. Empirismus a výchova. Kritický racionalismus a výchova - Descartes, Locke, Popper, Brezinka.2. Humanismus a výchova - Komenský, Pitter.3. Evoluce a výchova. Darwinismus a sociální darwinismus. Revoluce, utopie a výchova - Darwin, Durdík. Platón, More, Campanella, Bacon, Owen, Fourier, Orwell.4. Pozitivismus a scientismus ve výchově. Modernita a výchova. Pokrok a výchova. Věda, technika a výchova - Comte, Spencer, Durkheim, Lindner, Kádner, Úlehla, Drtina, Masaryk, Thorndike, Příhoda.5. Kvantitativní přístupy a výchova, experiment a výchova, experimentální pedagogika - Lay, Meumann, Čáda, Velinský, Stejskal.6. Kultura, duchověda, normativita a hodnoty ve výchově - Durkheim, Dilthey, Flitner, Nohl, Spranger.7. Národ a výchova. Etnicita, rasa, eugenika - Herder, Fichte, Rádl. Gobineau, Galton, Lenz, Krieck.8. Občan a výchova - Locke, Kant, Herbart, Dewey, Bláha.9. Vědění a výchova. Výchova jako prostředek osvěty. Tradice, modernita a výchova. Osvícenství a výchova - Locke, Montesquieu, Voltaire, Rousseau, Campe, Basedow, Felbiger, Seibt.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Pedagogické koncepce 12. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v praxi5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

KASPER, T., KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2429-4.DÜLMEN, R. van. Historická antropologie: vývoj, problémy, úkoly. Praha: Dokořán, 2002. ISBN 80-86569-15-2.GELLNER, E. A. Rozum a kultura: historická úloha racionality a racionalismu. Praha: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-44-5.BURKE, P. Společnost a vědění. II, Od Encyklopedie k Wikipedii. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2046-6.BURKE, P. Společnost a vědění. Od Gutenberga k Diderotovi. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1319-2.PETRUSEK, M. Společnosti pozdní doby. Praha: Sociologické nakladatelství, 2006. ISBN 80-86429-63-6.BURKE, P. Co je kulturní historie?. Praha: Dokořán, 2011. ISBN 978-80-7363-302-8.SPENCER, H. Dané pravdy mravoučné. Přerov: J. Úlehla, 1895. PATOČKA, J. Dvojí rozum a příroda v německém osvícenství. Praha: Václav Petr, 1942. IM HOF, U. Evropa a osvícenství. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2001. ISBN 80-7106-394-0.KANT, I. K věčnému míru. Praha: OIKOYMENH, 1999. ISBN 80-86005-85-2.ÚLEHLA, J. Listy pedagogické. Díl 1. 2. Praha: Dědictví Komenského, 1904. GELLNER, E. A. Nacionalismus. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2003. ISBN 80-7325-023-3.KASPER, T. Německé venkovské výchovné ústavy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-351-1.DARWIN, C. O původu člověka. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1423-3.KANT, I. O výchově. Praha: Dědictví Komenského, 1931. KŘÍŽENECKÝ, J. Ochrana mládeže a eugenika. Praha: Otto, 1916. HALADA, J. Osvícenství - věk rozumu. Praha: SPN, 1984. SPENCER, H. Vychování rozumové, mravné a tělesné. Praha: Rohlíček a Sievers, 1879. ÚLEHLA, J. Zkoumání o výchově člověka, o útvarech společenských a jejich spojitosti zákonné i vývojové. Kniha sedmá a osmá, Revoluce; O lidské vzdělanosti, jejím původu a rozvoji. Praha: Dědictví Komenského, 1926.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditů

Garant

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.