Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogické koncepce 2 (KPP / VPK2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / VPK2 - Pedagogické koncepce 2, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Spiritualistické koncepce - Steiner, Maslow.2. Personalistické koncepce a výchova - Montessori, Neill, Lewin, Buber.3. Humanistické a existencialistické koncepce a výchova - Jaspers, Rogers, Frankl.4. Kognitivně psychologické, sociokognitivní a psychodynamické teorie - Piaget, Vygotskij, Fromm.5. Sociokonstruktivistické teorie - Foucault, Elias, Bourdieu, Gellner, Giddens, Beck.6. Sociálně kritické teorie - Habermas, Adorno, Blankertz, Klafki.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Pedagogické koncepce 22. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v praxi5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

FOUCAULT, M. Archeologie vědění. Praha: Herrmann & synové, 2002. ISBN 80-239-0124-9.PIAGET, J. Psychologie inteligence. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-309-9.VYGOTSKIJ, L. S. Psychologie myšlení a řeči. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-943-7.BECK, U. Riziková společnost: na cestě k jiné moderně. Praha: Sociologické nakladatelství, 2011. ISBN 978-80-7419-047-6.BERGER, P. L., LUCKMANN, T. Sociální konstrukce reality: pojednání o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-46-1.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.FROMM, E. Strach ze svobody. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0615-6.BOURDIEU, P. Teorie jednání. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-518-3.LIESSMANN, K. P. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Praha: Academia, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.STEINER, R. Všeobecná nauka o člověku jako základ pedagogiky. Semily: Opherus, 2003. ISBN 80-902647-8-6.FROMM, E. Člověk a psychoanalýza. Praha: Aurora, 1997. ISBN 80-85974-18-5.FRANKL, V. E. Člověk hledá smysl. Praha: Psychoanalytické nakladatelství, 1994. ISBN 80-901601-4-X.ADORNO, T. W., HORKHEIMER, M. Dialektika osvícenství: filosofické fragmenty. Praha: OIKOYMENH, 2009. ISBN 978-80-7298-267-7.FOUCAULT, M. Diskurs, autor, genealogie: tři studie. Praha: Svoboda, 1994. ISBN 80-205-0406-0.JASPERS, K. Duchovní situace doby. Praha: Academia, 2008. ISBN 978-80-200-1646-1.LEWIN, K. Feldtheorie in den Sozialwissenschaften. Bern, 1963. STEINER, R. Filosofie svobody: základy moderního světového názoru: výsledky pozorování duševního života podle přírodovědecké metody. Svatý Kopeček u Olomouce: Michael, 2003. ISBN 80-86340-01-5.BUBER, M. Já a ty. Praha: Kalich, 2005. ISBN 80-7017-020-4.FROMM, E. Mít, nebo být?. Praha: Aurora, 2014. ISBN 978-80-7299-106-8.HARRINGTON, A., a kol. Moderní sociální teorie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-093-3.MASLOW, A. H. O psychologii bytí. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0618-7.GUDJONS, H. Pädagogisches Grundwissen. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2008. PIAGET, J., INHELDER, B. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0691-0.BUBER, M. Reden uber Erziehung. Heidelberg, 1993. JASPERS, K. Rozum a existence. Bratislava: Kalligram, 2003. KLAFKI, W. Studie k teorii vzdělání a didaktice. Praha: SPN, 1967. NEILL, A. S. Summerhill: příběh první demokratické školy na světě. Praha: Peoplecomms, 2013. ISBN 978-80-904890-5-9.PROKOP, J. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1008-6.PIAGET, J. Štrukturalizsmus. Bratislava: Pravda, 1971. MONTESSORI, M. Tajuplné dětství. Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů, 1998. ISBN 80-86189-00-7.GIDDENS, A. Třetí cesta a její kritici. Praha: Mladá fronta, 2004. ISBN 80-204-1208-5.JASPERS, K. Was ist Erziehung. Munchen, 1999.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditů

Garant

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.