Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vybrané výchovné problémy (KPP / VVP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / VVP - Vybrané výchovné problémy, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Povinně volitelný předmět pro studenty učitelství 2. stupně ZŠ. Cílem předmětu je naučit studenty řešit vybrané výchovné problémy v základní škole, jako jsou problémy kázně, šikany, konfliktů mezi žáky. Studenti si osvojí techniky k ovlivňování sociálního klimatu školní třídy, kooperativní techniky a řadu her zaměřených na rozvoj sociálních dovedností žáků v primární škole.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Vybrané výchovné problémy2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha, Portál 1995. VALIŠOVÁ, A. Autorita vy výchově. Praha, Karolinum 1999. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha, Portál 2001. CANFIELD, J., SICCONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha, Portál 1998. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha, Portál 1997. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, Portál 1997. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha, ISV 1999. PASCH, M.a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, Portál 1998. BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha, 2003. KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. BENDL, S. Školní kázeň. Metody a strategie. Praha, ISV 2001. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se:: Praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha : Portál , 1997. PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha, SPN 1990. PAŘÍZEK, V. Základy obecné pedagogiky. PF UK v Praze 1996.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

PhDr. Radka Harazinová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Oto DymokurskýMgr. Oto Dymokurský