Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vybrané výchovné problémy (KPP / VVPR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / VVPR - Vybrané výchovné problémy, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Vývojová psychologie - teorie kognitivního vývoje J. Piageta a E. H. Eriksona, teorie morálního vývoje J. Piageta, L. Kohlberga a R. L. Selmana, teorie morálního vývoje z pohledu pedagogiky.Sociální psychologie - sociální kognice, sociální porozumění, sociální vliv, poslušnost a autorita.Normalita, deviace, patologie - normalita, deviace, sociální deviace, sociální patologie, sociální dezorganizace a normativní rozklad.Agresivita, agrese, násilí, hostilita, asertivita - příčiny, rozvoj a druhy agrese, sledování násilí, Stanfordský experiment.Poruchy chování - normy chování, poruchy chování ve školním věku (riziko vzniku, příčiny, znaky, dělení), vztahy ve skupině, pozice a role ve skupině, šikana.Řešení poruch chování - role školy, role rodiny, role dítěte, spolupráce pedagogických pracovníků a odborníků, poradenské služby poskytované školami a školskými poradenskými zařízeními, prevence sociálně patologických jevů ve škole, ústavní a ochranná výchova, preventivně výchovná péče, sociálně-právní ochrana dětí.Znevýhodněný žák a poruchy chování - znevýhodněný žák, problémy chování vyplývající z odlišnosti romského etnika, pomoc socio-kulturně znevýhodněným žákům.

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Vybrané výchovné problémy2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci zápočtové práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

http://www.msmt.cz/socialni-programy/metodicky-pokyn-k-jednotnemu-postupu-pri-uvolnovani-a-omlouvani-zaku-z-vyucovani-prevenci-a-postihu-zaskolactvihttp://www.msmt.cz/socialni-programy/metodicky-pokyn-k-primarni-prevenci-socialne-patologickych-jevu-u-deti-a-mladeze-ve-skolach-a-skolskych-zarizenich-nabyva-ucinnosti-dnem-zverejneni-ve-vestniku-msmt-cr-sesit-11-2007http://www.msmt.cz/socialni-programy/metodicky-pokyn-k-prevenci-a-reseni-sikanovani-u-zaku-skol-aLAZAROVÁ, B. Netradiční role učitele: O situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. Brno, 2005. ISBN 80-7315-115-4.KOLÁŘ, M. Nová cesta k léčbě šikany. Praha, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.HEIDBRINK, H. Psychologie morálního vývoje. Praha, 1997. ISBN 80-7178-154-1.FISCHER, S., ŠKODA, J. Sociální deviace. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.URBAN, L, DUBSKÝ, J. Sociální deviace. Plzeň, 2008. ISBN 978-80-7380-133-5.VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha, 2005. ISBN 80-246-1074-4.http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/701/_s.155/699/placehttp://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/701/_s.155/699/placehttp://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/701/_s.155/699/placehttp://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/701/_s.155/699/placehttp://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/701/_s.155/699/place

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na cvičení2. vypracování zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování zápočtové práce5. úspěšné ověření získaných poznatků v odborné rozpravě

Garant

PhDr. Radka Harazinová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Oto DymokurskýMgr. Oto Dymokurský