Předmět Waldorfská pedagogika (KPP / WAP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / WAP - Waldorfská pedagogika, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Osobnost Rudolfa Steinera a jeho pedagogické dílo.2. Antroposofie a theosofie v koncepci waldorfské pedagogiky.3. Waldorfská pedagogika - základní principy: analýza, přehled.4. Vzdělávací oblasti ve waldorfské pedagogice.5. Pedagogická a didaktická analýza vyučování ve waldorfské škole.6. Učitel v koncepci waldorfské pedagogiky.7. Současné waldorfské školství v ČR a v Evropě.
Získané způsobilosti
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět pohledu na žáka principy waldorfské pedagogiky.2. Koncipovat vyučovací hodinu v duchu waldorfského školství.3. Porozumět základům waldorfské pedagogiky.
Literatura
RÝDL K. Alternativní hnutí v současné společnosti. Brno, 1994. KASPER, T.; KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha : Grada, 2008. STEINER, R. Filosofie svobody. Praha : Baltazar, 1991. STREIT, J. Proč děti potřebují pohádky. Praha: Baltazar, 1992. RICHTER, T. Učební plán waldorfské školy. Semily, Opherus, 2000. STEINER, R. Všeobecná nauka o člověku jako základ pedagogiky. Semily: Opherus, 2003. STEINER, R. Výchova dítěte a metodiky vyučování. Praha: Baltazar, 1993. LIEVEGOED, B.C.J. Vývojové fáze dítěte. Praha: Baltazar, 1992. STEINER, R. Waldorfská pedagogika. Semily: Opherus, 2006. Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál 2001. SINGULE, F. Pedagogické směry 20. století v kapitalistických zemích. Praha : SPN, 1988. OELEKRS, J. Reformpadagogik. Weinheim: Beltz Verlag, 1989.
Požadavky
Získání zápočtu je podmíněno nejméně 75% účastí na seminářích a předložením písemné analýzy a reflexe waldorfské pedagogiky a vybraných vyučovacích hodin v instituci waldorfského školství.Student zpracuje analýzu vybraného principu waldorfského školství na základě předepsaného studia odborné literatury. Požadavkem pro absolvování zápočtu je orientace v prostudované problematice v rozsahu sylabu a úspěšné vypracování seminární práce
Garant
prof. PhDr. Tomáš Zdražil, Ph.D.
Vyučující
prof. PhDr. Tomáš Zdražil, Ph.D.