Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy arteterapie (KPP / ZARK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / ZARK - Základy arteterapie, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Psychometrický přístup k diagnostickému a edukačnímu a terapeutickému potenciálu výtvarného artefaktu2. Symbolika a interpretace barev a tvarů v pojetí současné analytické psychologie3. Práce s motivací dítěte k vlastní tvorbě (výkonová motivace versus motivace k prohloubení sebepoznání a osobnímu růstu)4. Narativní přístup k diagnostickému a edukačnímu a terapeutickému potenciálu výtvarného artefaktu5. Fenomenologický rozhovor nad výtvarným artefaktem se systemickým přesahem6. Potenciál práce s výtvarným artefaktem u dětí s poruchami chování (hraniční poruchy, sociální, emoční deprivace, děti se syndromem CAN, poruchy autistického spektra - využití malby a hudby k posílení kooperace a sociálního sdílení)

Získané způsobilosti

Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna:1. Porozumět obsahu předmětu Základy arteterapie2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti

Literatura

ZÁVORA, J., NIŠPONSKÁ, M. Principy fenomenologické reflexe výtvarného projevu jedince se systemickým přesahem. In: Čechová, K., Brezina, I. (Eds.): Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií. Zborník z medzinárodnej psychologickej konferencie, Bratislava, 14.-16. 11. 2007. NIŠPONSKÁ, M., ZÁVORA, J. Fenomenologická reflexe výtvarného projevu jedince, http://www.zsbnpl.cz/web/doc/Fenomenologická reflexe výtvarného projevu.doc. NEWMAN. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením, Praha: Portál, 2004. PESESCHKIAN. Příběhy jako klíč k dětské duši, Praha: Portál, 1999. MORENO. Rozehrát svou vnitřní hudbu, Praha: Portál, 2005. CAMPBELLOVÁ. Techniky arteterapie. Praha: Portál, 1998.

Požadavky

K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní:1. aktivní účast na kurzu2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů3. četba odborné literatury4. vypracování odborné semestrální práce5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu

Garant

PhDr. Magda Nišponská, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Magda Nišponská, Ph.D.