Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Předškolní pedagogika 1 (KSS / CD1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / CD1 - Předškolní pedagogika 1, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vymezení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání v systému kurikulárních dokumentů2. Předškolní vzdělávání v systému vzdělávání a jeho organizace3. Tvorba školního vzdělávacího programu4. Třídní vzdělávací program5. Třídní vzdělávací program a individuální vzdělávací plán.

Získané způsobilosti

V předmětu se studenti seznámí s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání jako součásti systému kurikulárních dokumentů a s jeho hlavními principy. Předmět poskytne vhled do pojetí a cílů předškolního vzdělávání, představí vzdělávací oblasti a podmínky předškolního vzdělávání v současném pojetí. Významnou součástí předmětu je uvedení do tvorby školního a třídního vzdělávacího programu. Cílem předmětu Předškolní pedagogika I. je získat základní poznatky o postavení předškolního vzdělávání ve výchovně vzdělávacím systému, jeho organizaci a plánování. Studenti se naučí orientovat v požadavcích vyplývajících z nových trendů ve vzdělávání. Součástí předmětu je získání schopnosti pracovat se školním a třídním vzdělávacím programem v praxi.

Literatura

SMOLÍKOVÁ, K. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-01-3.SMOLÍKOVÁ, K. Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Praha: VÚP, 2006. ISBN 80-87000-04-8.SMOLÍKOVÁ, K. A KOL. Rámcový program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004. ISBN 80-239-5940-9.FICHNOVA, K., SZOBIOVA, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-323-9.VALENTA, J. Školské zákony a prováděcí předpisy s komentářem. Olomouc: Anag, 2006. ISBN 80-7263-323-6.

Požadavky

Pro získání zápočtu student vypracuje seminární prácí na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných samostudiem. Získání zápočtu je podmínkou účasti na zkoušce. Požadavky zkoušky stanoví vyučující předmětu.