Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specifické poruchy učení a chování (KSS / CUC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / CUC - Specifické poruchy učení a chování, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Teoretické poznatky a praktické dovednosti v oblasti poruch chování (ADD, ADHD) a specifických poruch učení2. Depistáž, diagnostika a reedukační metody specifických poruch chování (ADD, ADHD) a specifických poruch učení3. Kompenzační pomůcky a jejich praktická aplikace4. Reedukační pomůcky a jejich praktická aplikace

Získané způsobilosti

Předmět poskytuje studujícím teoretické poznatky a praktické dovednosti v oblasti depistáže, diagnostiky a reedukačních metod specifických poruch chování (ADD, ADHD) a specifických poruch učení (SPU). Studující jsou seznámeni s kompenzačními a reedukačními pomůckami a jejich praktickou aplikací. Předmět se zaměřuje na metodiku výchovy a vzdělávání jako prevence rozvoje sekundárních projevů v důsledku školní neúspěšnosti dítěte v oblasti výkonu nebo chování. Cílem předmětu je pochopit situaci dítěte se SPU nebo SPCH a dokázat zaujmout adekvátní výchovně vzdělávací postoje a přístupy, které umožní dítěti uspět ve výchovně vzdělávacím procesu i v běžných každodenních situacích.

Literatura

MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. Lehké mozkové dysfunkce. Praha: KPK, 1991. ISBN 80-85267-26-8.JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody hodnocení a tolerance dětí se specifickými poruchami učení. Praha: D & H, 2006. ISBN 80-903579-4-6.JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody práce s dětmi s LMD především pro učitele a vychovatele. Praha: D & H, 2003. ISBN 80-239-4468-1.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.MICHALOVÁ, Z. Vybrané kapitoly z problematiky specifických poruch učení. Liberec: TU v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-318-7.

Požadavky

Pro získání zápočtu student vypracuje seminární prácí na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných samostudiem. Získání zápočtu je podmínkou účasti na zkoušce. Požadavky zkoušky stanoví vyučující předmětu.

Vyučující

Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.