Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální dovednosti žáků s MP a PAS (KSS / KUS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / KUS - Sociální dovednosti žáků s MP a PAS, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Formy práce přispívající k rozvoji sociálních kompetencí žáků tak, jak jsou definovány v kurikulární reformě prostřednictvím RVP.Příčiny obtíží v sociální přizpůsobivosti a v chování u jedinců s mentálním postižením (dále MP) a s poruchami autistického spektra (dále PAS). Způsoby prevence jejich nevhodného chování ve školním i v domácím prostředí včetně možných intervenčních postupů.

Získané způsobilosti

V průběhu přednášek a cvičení se studenti seznámí s formami práce, které přispívají k rozvoji sociálních kompetencí žáků tak, jak jsou definovány v kurikulární reformě prostřednictvím RVP. Cílem kurzu bude upozornit na příčiny obtíží v sociální přizpůsobivosti a v chování u jedinců s mentálním postižením (dále MP) a s poruchami autistického spektra (dále PAS). Pozornost bude věnována způsobům prevence jejich nevhodného chování ve školním i v domácím prostředí včetně možných intervenčních postupů.

Literatura

KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. (eds.). Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálněpsychologický výcvik. Praha GradaPublishing, 2005. ISBN 80-247-0180-4.HADJMOUSSOVÁ, Z. Diagnostika a práce se skupinou. Liberec TU, 2009. ISBN 978-80-7372-562-4.LISÁ, E., a kol. Hry k rozvoji sociálních kompetencí žáků 1. stupně ZŠ. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-746-6.THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006. PATRICK, N. J. Rozvíjení sociálních dovedností lidí s poruchami autistického spektra. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-867-8.MICHALOVÁ, Z. Sociální dovednosti u žáků s poruchami autistického spektra. Liberec, TU, 2011. ISBN 978-80-7372-745-1.POUSTKA F., BÖLTE, S., FEINEIS-MATTHEWS, S., SCHMÖTZER, G. Autistische Störungen. Göttingen : Hogrefe-Verlag, 2004. ISBN 3-8017-1632-5.VÍTKOVÁ, M. A KOL. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.PEETERS, T. Autismus - od teorie k výchovně vzdělávací intervenci. Praha Scientia, 1998. ISBN 80-7183-114-X.PIPEKOVÁ, J. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno MSD, 2006. ISBN 80-86633-40-3.

Požadavky

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.