Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Globální výchova (KSS / MGE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / MGE - Globální výchova, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Globální podstata současného světa, základní principy globálního učení. Cíle globální výchovy.Uvědomění si různých pohledů na svět. Pochopení vlastního vztahu k planetě. Sebeuvědomění.Rozvoj vlastností dítěte důležitých v podmínkách globalizace (sebepoznání, sebehodnocení, sebeúcta, tolerance, empatie, přátelství, schopnost spolupráce).Globální výchova a její postavení v rámci školních vzdělávacích programů, průřezová témata a globální výchova ve školách.Metody práce v globální výchově - simulační hry, diskusní aktivity, hry na formování skupiny, hry v rolích.Využití interaktivní techniky v globální výchově.

Získané způsobilosti

Předmět poskytuje studentům pohled na globální výchovu jako systémové chápání světa, a to z hlediska přírodního, prostorového, časového i z hlediska lidského. Student by měl vidět jevy, věci a skutečnosti vzájemně propojené a ovlivňující se. Pochopit, že podstatou globální a environmentální výchovy je komplexní odpovědnost a směřování k trvalé udržitelnosti života na Zemi s ohledem na rozvoj společnosti a v souladu se životním prostředím, a tento postoj být schopen adekvátně předávat dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami.

Literatura

ČINČERA, J., KLÁPŠTĚ, P., MAIER, K. Hry a výchova k občanské společnosti. Praha:Bezk, 2005. ISBN 80-239-5144-0.WINTEROVÁ, L. Kapitoly z ekologické výchovy. Liberec TU, 2003. ISBN 80-7083-788-8.ČINČERA, M., CAHA, J. Výchova a budoucnost. Hry a techniky o životním prostředí a společnost. Brno:Paido, 2005. ISBN 80-7315-099-9.HORKÁ,H. Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. 2. vyd. rozš. a dopl. Brno : Paido, 2000. ISBN: 80-85931-85-0. Brno, Paido, 2000. ISBN 80-85931-85-0.ŠIMIK,O. Základy seznamování s přírodou a společností. 1.vyd. Ostrava : OU, 2007. ISBN 978-80-7368-490-7. Ostrava, OU, 2007. ISBN 978-80-7368-490-7.ČINČERA, J. Environmentální výchova [aplikace v systému Moodle]. Dostupné z http://moodle.fp.tul.cz, Pedagogika a psychologie (heslo "kaktus"). ČINČERA, J. Environmentální výchova. Od cíle k prostředkům. Brno:Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8.PIKE, G., SELBY, D. Globální výchova: Nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.DAŇKOVÁ, L.; KULICH, J.; TOUŠKOVÁ, B. Škola pro život II. Jak na ekologickou / environmentální výchovu po zavedení rámcových vzdělávacích programů. Praha Pavučina, 2009. ISBN 978-80-903345-9-5.SVOBODOVÁ, J. Zdravá škola včera a dnes. Brno:Paido, 1998. ISBN 80-85931-53-2.

Požadavky

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.

Garant

prof. Ing. Josef Šedlbauer, Ph.D.

Vyučující

prof. Ing. Josef Šedlbauer, Ph.D.PhDr. Jan Činčera, Ph.D.