Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedie 1 (KSS / ML1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / ML1 - Logopedie 1, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Vývojové poruchy řečiPoruchy zvukové stránky řečiPoruchy plynulosti a tempa řeči, balbuties, tumultus - příčiny, projevy a důsledkyPoruchy v sociální interakciPoruchy rezonanceSymptomatické vady řečiPoruchy na bázi kognitivních funkcíSpeciálně pedagogické přístupy k dětem a žákům s narušenou komunikační schopností

Získané způsobilosti

Předmět studentům poskytuje ilustrativní a strukturovaný pohled na narušenou komunikační schopnost (dále NKS) v raném, předškolním a školním věku. Studenti se seznámí s klasifikací příčin, projevů a důsledků narušené komunikační schopnosti v předškolním a školním věku a připraveností dítěte s narušenou komunikační schopností na zahájení povinné školní docházky. Studenti budou uvedeni do institucionální výchovy v návaznosti na platnou legislativu.

Literatura

LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin Osvěta, 1995. ISBN 80-88824-18-4.ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. A KOL. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-340-6.Dvořák, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 1998. LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno Paido, 2003. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2002. LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7178-961-5.VÁGNEROVA, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-1.HANÁK, P. a kol. Diagnostika a edukace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha IPPP, 2005. ISBN 80-86856-10-0.KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000. MORALES, C. Orofaciální regulační terapie. Praha Portál, 2006. ISBN 80-7367-105-0.GANGALE, C. D. Rehabilitace orofaciální oblasti. Praha Grada, 2004. ISBN 80-274-0534-6.Kábele, F. Rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO. SPN, Praha 1988. DVOŘÁK, J. Slovní patlavost. Verbální dyspraxie. Žďár nad Sázavou: Edice Logopaedia Clinica, 1999. STRASSMEIER, W. 260 cvičení pro děti raného věku. Praha Portál, 1996. ISBN 80-85282-87-9.

Požadavky

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.