Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Surdopedická diagnostika a intervence (KSS / MLD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / MLD - Surdopedická diagnostika a intervence, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Pedagogická diagnostika sluchového postižení. Diagnóza a diferenciální diagnóza sluchových vad. Vyšetřování sluchu u dětí a dospělých.Sluchová zkouška u dítěte: reflexní zkoušky, dětská audiometrie tónová, dětská slovní audiometrie, surdopedický screening.Klasické sluchové zkoušky: orientační sluchová zkouška řečí, Weberův pokus, Rinného pokus, Schwabachův pokus, sluchová zkouška pomocí šelestů a hudebních nástrojů, audiometrie čistými tóny, slovní audiometrie, vyšetřování centrálních vad sluchu, ERA, BERA, CERA.Objektivní a subjektivní vyšetřování sluchu.Diagnostika školních dovedností (specifických vývojových poruch učení) u žáků se sluchovým postižením.Podmínky volby typu rehabilitačního programu. Úloha speciálně-pedagogického centra surdopedického typu v rehabilitaci sluchového postižení. Význam role logopeda v rehabilitačním programu.Metody a metodika vyvozování, identifikace, asociace, fixace a automatizace hlásek českého jazyka u dětí se sluchovým postižením. Reedukace sluchu, sluchová výchova. Teoretické základy sluchové výchovy.Technické prostředky v rehabilitačním procesu, počítačové programy v reedukaci.

Získané způsobilosti

Studijní předmět surdopedická diagnostika je zaměřen na zprostředkování základních informací o specifických aspektech diagnostického procesu u klientů se sluchovým postižením. Studenti budou seznámeni se základním členěním a charakteristikou diagnostických metod. Nezanedbatelnou součástí jsou i metody a reedukaci a rozvoj sluchu a řeči.

Literatura

JANOTOVÁ, N., SVOBODOVÁ, K. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha, Septima, 1998. ISBN 80-7216-050-8.HOUDKOVÁ, Z. Sluchové postižení u dětí - komplexní péče. Praha, Triton, 2005. ISBN 80-7254-623-6.STRNADOVÁ, V. Specifické neverbální projevy neslyšících lidí. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 978-80-87218-28-0.VANĚČKOVÁ, V. Výchova řeči sluchově postižených dětí v předškolním věku. Praha: Septima, 1996. ISBN 80-85801-83-3.MRÁZKOVÁ, E., MRÁZEK, J., LINDOVSKÁ, M. Základy audiologie a objektivní audiometrie. Medicínské a sociální aspekty sluchových vad. Ostrava, Ostravská univerzita, 2006. ISBN 80-7368-226-5.HANÁK, P. a kol. Diagnostika a edukace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha IPPP, 2005. ISBN 80-86856-10-0.LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin Osvěta, 1995. ISBN 80-88824-18-4.ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. A KOL. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-340-6.Dvořák, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 1998. KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000. MORALES, C. Orofaciální regulační terapie. Praha Portál, 2006. ISBN 80-7367-105-0.VÁGNEROVA, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-1.LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno Paido, 2003. GANGALE, C. D. Rehabilitace orofaciální oblasti. Praha Grada, 2004. ISBN 80-274-0534-6.Kábele, F. Rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO. SPN, Praha 1988. DVOŘÁK, J. Slovní patlavost. Verbální dyspraxie. Žďár nad Sázavou: Edice Logopaedia Clinica, 1999. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2002. LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7178-961-5.STRASSMEIER, W. 260 cvičení pro děti raného věku. Praha Portál, 1996. ISBN 80-85282-87-9.

Požadavky

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.