Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedická diagnostika a intervence (KSS / MLL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / MLL - Logopedická diagnostika a intervence, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Logopedická diagnostika a péčeLogopedická diagnostika a péče u jednotlivých poruch na bázi řečových mechanismůLogopedická diagnostika a péče u jednotlivých poruch na bázi postižení jazykového vývojeLogopedická diagnostika a péče u jedinců s poruchami na bázi kognitivních funkcíLogopedická diagnostika a péče u jedinců s poruchami na bázi postižení percepce

Získané způsobilosti

Předmět podrobně seznamuje studenty s postupy v logopedické diagnostice u jednotlivých druhů narušené komunikační schopnosti. Na diagnostické výstupy jednotlivých poruch řeči navazuje logopedická péče jako výsledek diagnostického procesu. Cílem předmětu je získání základních dovedností v oblasti logopedické diagnostiky a především následné logopedické péče u jedinců s narušenou komunikační schopností.

Literatura

TOMICKÁ,V. Diagnostický proces v logopedické praxi. Aplikace v e-learningovém systému Moodle. LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin Osvěta, 1995. ISBN 80-88824-18-4.ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. A KOL. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-340-6.Dvořák, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 1998. LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno Paido, 2003. TOMICKÁ, V. Speciálně pedagogické metody využitelné v logopedické i speciálně pedagogické praxi. Liberec, TU, 2006. ISBN 80-7372-106-6.LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2002. LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7178-961-5.HANÁK, P. a kol. Diagnostika a edukace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha IPPP, 2005. ISBN 80-86856-10-0.KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000. MORALES, C. Orofaciální regulační terapie. Praha Portál, 2006. ISBN 80-7367-105-0.VÁGNEROVA, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-1.GANGALE, C. D. Rehabilitace orofaciální oblasti. Praha Grada, 2004. ISBN 80-274-0534-6.Kábele, F. Rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO. SPN, Praha 1988. DVOŘÁK, J. Slovní patlavost. Verbální dyspraxie. Žďár nad Sázavou: Edice Logopaedia Clinica, 1999. STRASSMEIER, W. 260 cvičení pro děti raného věku. Praha Portál, 1996. ISBN 80-85282-87-9.

Požadavky

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.Tento předmět je vzhledem k jeho charakteru nutné absolvovat výhradně v českém jazyce (v písemné i ústní formě).