Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Raná stimulace řečového a sluch. vývoje (KSS / MLR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / MLR - Raná stimulace řečového a sluch. vývoje, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Psychomotorický vývoj - význam sledování psychomotorického vývoje dítěteOntogenetický vývoj řečiNarušená komunikační schopnostDiagnostika narušené komunikační schopnostiLogopedická prevence a intervence - vazba matka - dítě, rodina - dítě, mluvní vzor, nápodoba

Získané způsobilosti

Předmět seznamuje studenty s úskalími ontogenetického vývoje vzhledem ke vzniku narušené komunikační schopnosti a zdůrazňuje význam rodinného prostředí při utváření řeči. Studenti budou mít možnost nalezení souvislostí vývoje řeči s psychomotorickým vývojem a jeho zákonitostmi. Předmět se dále zaměřuje na význam logopedické prevence a logopedické intervence v rodině v raných obdobích vývoje dítěte.

Literatura

KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha, Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.KREJČÍKOVÁ, J., KAPROVÁ, Z. Náměty pro logopedickou prevenci. Praha: Fortuna, 2000. ISBN 80-7168-691-3.KUTÁLKOVÁ, D. Průvodce vývojem dětské řeči. Logopedická prevence. Praha:Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-598-7.KUTÁLKOVÁ, Dana. Vývoj dětské řeči krok za krokem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-7367-694-0.LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin Osvěta, 1995. ISBN 80-88824-18-4.ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. A KOL. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-340-6.Dvořák, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 1998. KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000. MORALES, C. Orofaciální regulační terapie. Praha Portál, 2006. ISBN 80-7367-105-0.VÁGNEROVA, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-1.LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno Paido, 2003. GANGALE, C. D. Rehabilitace orofaciální oblasti. Praha Grada, 2004. ISBN 80-274-0534-6.Kábele, F. Rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO. SPN, Praha 1988. DVOŘÁK, J. Slovní patlavost. Verbální dyspraxie. Žďár nad Sázavou: Edice Logopaedia Clinica, 1999. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2002. LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7178-961-5.

Požadavky

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.

Vyučující

Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.