Předmět Somatopedie (KSS / MSO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / MSO - Somatopedie, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obor somatopedieNejčastější tělesné vady a onemocnění v somatopediiUcelená rehabilitaceZvláštnosti ve vývoji dítěte s tělesným postižením. Speciálně vzdělávací potřeby.Integrace dítěte, žáka, studenta s tělesným postižením do běžného školského systému.
Získané způsobilosti
Předmět seznamuje s dostupnými aktuálními domácími i zahraničními poznatky z oblasti osob se zdravotním postižením, problematikou osob s poruchou (omezením) motoriky na základě primární či sekundární příčiny. Základní rámec představuje paradigma integrace a inkluze. Předmět vychází z interdisciplinárního zaměření somatopedie jako oboru speciální pedagogiky a zároveň přesahuje do jiných příbuzných oborů. Snaží se poskytnout základní poznatky studentům v rámci ucelené rehabilitace osob s tělesným a kombinovaným postižením. Náležitá pozornost je věnována diagnostice, edukaci, speciálně pedagogickým a psychologickým aspektům péče o děti se zdravotním postižením.
Literatura
nullLUDÍKOVÁ, L. a kol. Kombinované vady. Olomouc:Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1154-7.MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha:H+H, 1992. ISBN 80-85467-42-9.JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2001. ISBN 80-7254-192-7.VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-134-0.OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D. Somatopedie. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-137-9.MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno:Paido, 2000. ISBN 80-85931-86-9.
Požadavky
Pro získání zápočtu student vypracuje semestrální prácí na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných samostudiem. Získání zápočtu je podmínkou účasti na zkoušce. Požadavky zkoušky stanoví vyučující předmětu.