Předmět Edukace žáků s MP a PAS (KSS / MUA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / MUA - Edukace žáků s MP a PAS, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základní tematické okruhy:Edukace žáků s mentálním postiženímEdukace žáků s poruchou autistického spektra (dále jen PAS)Strategie ve vzdělávání žáků s mentálním postižením a PAS v procesu individuální a skupinové integraceSpecifika výuky vyučovacích oborů u žáků s mentálním postižením a PAS v základní škole, v základní škole praktické a v základní škole speciální.Intervence a terapie ve speciálně-pedagogické péči
Získané způsobilosti
Specializační studijní předmět je teoretickou a praktickou přípravou studenta na edukační proces s žáky s mentálním postižením v procesu základního vzdělávání ve všech jeho aktuálních formách zakotvených ve školské legislativě.
Literatura
ČERNÁ, M. a kol. Česká psychopedie. Praha UK, 2008. ISBN ISBN978-80-246-15.HOUSAROVÁ, B. Edukace žáků s mentálním postižením a poruchami autistického spektra. TU v Liberci, 2011. PIPEKOVÁ, J. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno MSD, 2006. ISBN 80-86633-40-3.THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006. VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie, teoretické základy a metodika. Praha Parta, 2004. ISBN 80-7320-063-5.BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno MSD, 2009. ISBN 80-86633-373.SCHOPLER, E. REICHLER, R., LANSINGOVÁ, M. Strategie a metody výchovy dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Praha Portál, 1998. ISBN 80-7178-199-1.MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc UP, 2005. ISBN 80-244-1075-3.VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. : dětství a dospívání. Praha Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.JELÍNKOVÁ, M. Vzdělávání a výchova dětí s autismem. Praha PF UK, 2001. ISBN 80- 7290- 042-0.
Požadavky
Pro získání zápočtu student vypracuje semestrální práci na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných samostudiem. Získání zápočtu je podmínkou účasti na zkoušce. Požadavky zkoušky stanoví vyučující předmětu.