Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika a andragogika (KSS / MXAD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / MXAD - Pedagogika a andragogika, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

a) PedagogikaUvedení do problematikyPočátky a historický vývoj pedagogikyVýchova a činitelé výchovyVýchovně vzdělávací procesVýchovně vzdělávací soustava v ČRAlternativní školstvíb) AndragogikaVymezení základních pojmůPředmět andragogikyPojetí a charakter andragogikyObjekt andragogikyVzdělávání dospělých v pojetí andragogiky

Získané způsobilosti

Cílem povinně volitelného předmětu Andragogika je seznámit studenty s postmoderní vědní disciplínou, která stojí na pomezí humanitních a sociálních věd a umožnit jim nahlédnout aktuální společenská témata novodobou a neotřelou optikou. Studenti se seznámí se základním pojmoslovím andragogiky, jejím disciplinárním ukotvením a metodologií, kterou přistupuje ke zkoumání svého předmětu. Specifická pozornost bude věnována jednotlivým objektům andragogiky a zejména pojetí vzdělání, vzdělávání, výchovy a učení jako specifických podob sociální intervence, které se silně prolínají se záměry sociální práce.

Literatura

BENEŠ, M. Andragogika. Praha, Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.BENEŠ, M. Andragogika - filosofie - věda. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. ISBN 80-86432-03-3.HATÁR, C. Sociálna pedagogika, sociálna andragogika a sociálna práca: teoretické, profesijné a vzťahové reflexie. Praha: Česká andragogická společnost, 2009. ISBN 978-80-87306-01-7.BENEŠ, M. Úvod do andragogiky. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-381-4.ŠIMEK, D., BARTOŇKOVÁ, H. Andragogika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0394-3.BARTOŇKOVÁ, H. Foucaultovo andragogické kyvadlo. Praha: MJF Praha, 2004. ISBN ISBN 80-86284-46-.RÝDL, K. Kapitoly z obecné pedagogiky I. Liberec: TU Liberec, 2004. ISBN 80-7083-894-9.VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.PALÁN, Z. Lidské zdroje: výkladový slovník: výchova, vzdělávání, péče, řízení. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.ČÁBALOVÁ, D. Pedagogika . Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7178-944-5.MUŽÍK, J. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer , 2011. ISBN 978-80-7357-581-6.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, I. Základy pedagogiky. Praha: VŠCHT, 2005. ISBN 80-7080-573-0.

Požadavky

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.

Vyučující

PhDr. Jan Sochůrek, Ph.D.PhDr. Jan Sochůrek, Ph.D.