Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Supervize 2 (KSS / MXS2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / MXS2 - Supervize 2, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Reflexe zkušenosti praxe z hlediska vyučovaných teorií a metod řízení sociální práce2. Kompetence spjaté s problematikou projektového řízení, fundraisingu, personálního managementu3. Supervize jako způsob korekce profesionálního a profesního chování a jako nástroj osobního i profesního růstu4. Koučováním jako účinná metoda vedení lidí

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je umožnit reflexi v praktické výuce nabytých znalostí a dovedností pod vedením odborného supervizora a zejména nabídnout studentům možnost reflektovat zkušenosti praxe z hlediska vyučovaných teorií a metod řízení sociální práce.Na základě propojení znalostí z teoretické části výuky získá či posílí studující kompetence spjaté s problematikou projektového řízení, fundraisingu, personálního managementu. Rozvojem a reflektováním těchto kompetencí by mělo nastat funkční propojení sociální oblasti ( kompetence získané při bakalářském studiu) a oblasti managementu a řízení sociální práce.Supervizi studující přijímá jako způsob korekce svého profesionálního a profesního chování a jako nástroj svého osobního i profesního růstu. Supervize je prováděna v malých skupinách, což umožňuje kvalifikovanému supervizorovi, který ji vede, aby účelně využil skupinové dynamiky a skupinové formy supervize. Značná pozornost je věnována individuálním supervizím setkáním a konzultacím. V rámci praktické výuky se studenti seznámí rovněž s koučováním, jako účinnou metodou vedení lidí.

Literatura

THOLSTRUPOVÁ, C. (ED.). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-582-5.MÜHLEISEN, S. , OBERHUBER, N. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2662-5.WHITMORE, J. Koučování. Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-726-209-3.BEDRNOVÁ E. A KOL. Management osobního rozvoje. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-198-0.MILLER, W. R. , ROLLNICK, S. Motivační rozhovory. Praha: Sdružení SCAN, 2004. ISBN 80-86620-09-3.BROŽOVÁ DOUBKOVÁ, A. , THELENOVÁ, K. Odborná praxe a supervize. Liberec: TU Liberec, 2010. KOCIANOVÁ, R. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. ISBN 80-247-2497-3.BOBEK, M., PENIŠKA, P. Práce s lidmi. Brno: NC, 2008. ISBN 978-80-903858-2-5.BEDRNOVÁ, E. , NOVÝ, I. A KOL. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-169-0.HAWKINS, P. , SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9.PAVLICA K. Trénink sociálních a manažerských dovedností. Metodický průvodce. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-135-6.PARMA, P. Umění koučovat. Praha: Alfa, 2006. ISBN 80-86851-34-6.

Požadavky

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.

Garant

PhDr. Helena Kalábová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Andrea Brožová DoubkováPhDr. Helena Kalábová, Ph.D.Mgr. Jana PittnerováPhDr. Kateřina Thelenová, Ph.D.